Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

K vánočním svátkům už neodmyslitelně patří hory cukroví, chlebíčků a spousta nezdravého, smaženého a tučného jídla. Zejména proto je o tomto období známo, že se během něj hodně přibírá a je těžké udržet svá kila na uzdě. Svátky tedy mohou být pro všechny, kteří mají problém s redukcí váhy. Ale jak to bez těch vánočních dobrot zvládnout? To prostě nejde! Co tedy najít nějaký způsob, jak ohlídat svoji váhu?

Je tedy pravdou, že chladné zimní počasí odrazuje i ty nejvášnivější sportovce. Chlad spíše svádí k pití svařáku, medoviny, grogu, horkého mléka či čaje, ke kterým samozřejmě patří i cukroví, vánočka a další vánoční laskominy. Pokud ale člověk v období svátků podlehne svodům tohoto, sice chutného, ale velmi kalorického jídla, je možné, že se po Vánocích nevejde do kalhot.

Není ale dobré se uchylovat během vánočních svátků k drastickým a nebezpečným dietám, tak bychom si je ani neužili. Je lepší dodržovat několik pravidel, které Vám pomohou s udržením Vaší váhy tam, kde je.

 

5 vánočních zásad:

1. Pijte hodně vody –  Dva litry vody z kohoutku nebo z lahve za den tělu zajistí potřebnou hydrataci bez prázdných kalorií. Příjem tekutin je velice důležitý pro redukci naší váhy.

 

2. Nepřejídejte se – Snažte se poznat, kdy jste sytí a přestaňte jíst ve chvíli, kdy jste zkonzumovali 80 procent své obvyklé porce a vyčkejte 20 minut. To je čas nezbytný k tomu, aby žaludek vyslal do mozku signál, že už má dost. Hlavně volte potraviny bohaté na vlákninu a proteiny místo cukrů a tuků, které sice vyvolávají bezprostřední pocit sytosti, ten však za krátkou dobu vymizí.

3. Snídaně – Snídejte! Snídaně je prostě základ. Ten kdo pravidelně snídá má menší předpoklady k nadváze a obezitě. Důležité je aby snídaně obsahovaly kromě sacharidů i proteiny a tuky. Mají schopnost prodloužit pocit sytosti. Dobré je také volit ořechy, jogurty, vejce a podobně.

 

4. Volte lehkou večeři – Čím později večeříte, tím méně můžete spálit zkonzumované kalorie. Pro dospělého, který potřebuje denní příjem 2000 kalorií, by večeře měla obsahovat asi 600 kalorií. Je žádoucí dávat přednost sacharidům s nízkým či středním glykemickým indexem, jako jsou celozrnné produkty, a potravinám, které jsou zdrojem proteinů, jako jsou ryby a bílé maso či luštěniny doplněné zeleninou a ovocem. Snižte příjem tučných a smažených jídel, která se špatně tráví a mohou narušovat spánek. Důležité je, aby večeře zajistila nasycení, abychom později neměli chuť na sladkosti.

5. Choďte – Vánoční procházky mohou být i příjemnou součástí těchto svátků. Každý den se snažte trochu si přidávat. Je to změna, která bude mít významný příznivý vliv na zdraví, nejenom na snižování hmotnosti. Chůze dělá dobře všem orgánům a celému tělu.

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.