Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Říkáte si, že na běhání je teď venku už moc velká zima? Chyba! Pojďte se s námi podívat na benefity, které běh v zimě nabízí.

Proč běhat?

Posílíte imunitu

Naše tělo se dokáže při sporu přizpůsobit změnám teploty, ale i tak při běhu v teplotách pod bodem mrazu dostane naše imunita více zabrat. Výzkumy prokázaly, že lidé, kteří v mrazu sportují pravidelně, nehrozí zhoršení imunitních funkcí.

Zhubnete ještě před Vánoci

V chladu se zvyšuje podíl tukového metabolismu, takže jsou svaly schopny využívat tuk jako zdroj energie ve vyšší míře než obvykle. Navíc o Vánocích bude kolem nás plno jídla a tak není od věci, dostat se do formy už teď, abychom po svátcích nezačínali úplně od nuly.

Jak na to?

Rozcvička je základ

V mrazu trvá déle, než se svaly prokrví, a tomu musíte přizpůsobit i rozcvičení. Nejlepší je, se rozcvičit ještě v teple doma, než vyrazíte ven. Můžete se rozcvičit pár minutami na rotopedu, skoky přes švihadlo, či jen chůzí do schodů.

Zpomalte

V mrazivém počasí určitě o něco zpomalte oproti své obvyklé rychlosti. Tělo v nižších teplotách rychleji vyčerpává zásobní glykogen ze svalů, který je zásobárnou energie, což znamená, že jakékoliv vyšší tempo dokážete udržet podstatně kratší dobu než při optimálních teplotách.

Nebuďte sněhulák

To, že venku mrzne, neznamená, že si na sebe musíte navléct pět světrů a tři punčocháče. Nechcete, aby vám byla zima, ale zároveň si i přejete omezit pocení. Oblékejte se ideálně tak, abyste v klidu pociťovaly tepelný komfort, kdyby venku bylo o deset stupňů více. Volte takové oblečení, které můžete operativně odkládat a rozepínat.

Vítr není kamarád

Celkové prochladnutí organismu může významně urychlit vítr. Využívejte proto oblečení z materiálů s ochranou proti větru a ve velkých mrazech volte závětrné trasy. Pokud si naplánujete nějakou, kde se větru nevyhnete, ideální je,  abyste vybíhala proti větru a vracela se po větru. Zpočátku jste plní sil, ale po obrátce byste mohli začít rychle prochladat.

Dýchejte správně

Při mrazu je vhodné dýchat nosem spíše než ústy. Vdechovaný vzduch totiž musí urazit delší vzdálenost, než se dostane do plic a bude tak mít delší čas na ohřátí. Vzduch procházející nosem se dokáže ohřát o desítky stupňu a do průdušek vám už půjde přijemně teplý.

Nezapomínejte hydratovat

Ani v chladu nepodceňujte hydrataci. Sice se tolik nepotíte a možná nepociťujete tolik pocit žízně, ale část vody se ztrácí dýcháním a močí, takže tekutiny je třeba stále doplňovat. Dostatečná hydratace však neplatí jenom pro pitný režim, ale i pro vaši pokožku. Po běhu si tvář, ruce a další části vystavené nepříznivému počasí, promažte krémem a nechte zregenerovat.

Běháte rádi v zimě? smile

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.