Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Do hubnutí bychom se neměli pouštět bez rozmyslu. Měli bychom si ujasnit naše cíle, možnosti, důvody proč svá kila chceme shodit a jak toho nejlépe dosáhnout, aby to mělo trvalý efekt. Máme pro vás pár otázek, na které byste měli znát odpověď, než začnete hubnout.

Mám zařazovat „cheat day“?

„Hřešící den“ znamená dopřát si volný režim a popustit si uzdu v jídle. Možná vás to překvapí, ale jeden takový den jednou za čas může podpořit vaše hubnutí. Tělo šokujete a na chvíli zrychlíte metabolizmus. Navíc se zvýší hladina leptinu, což je hormon, který má na svědomí pocit sytosti. Také to může být odměna pro ty, kteří si nastavili přísný režim a tento den jim pomůže psychicky tím, že si svá oblíbená jídla nemusí odepírat neustále. Takový den se ovšem nesmí zvrtnout v několikadenní obžerství.

Kdy a jak rychle začnu hubnout?

Jako první jde dolů voda a až pak tuky. Reálná ztráta váhy se začne většinou dostavovat po 2–3 týdnech od okamžiku, kdy jste omezili svůj kalorický příjem. Správné tempo hubnutí se pohybuje kolem 0,5 až 1 kilogramu. Což znamená, že za měsíc se můžete rozloučit tak se 3-5 kilogramy.

Je špatné jíst večer?

Jíst těžká kalorická jídla pět minut před usnutím správné není, ale to na druhou stranu není ani večerní hladovění a vynechávání večeře. Fyziologicky vzato se vaše potrava přeměňuje v energii stejným způsobem v poledne jako v devět večer. Důležité je složení večeře, která by měla tvořit dostatek bílkovin. V případě, že chodíte spát pozdě, můžete zařadit večeře dvě. Pokud večer vyjídáte ledničku, zaměřte se na dostatečný jídelníček přes den. Přijímaná energie by měla být rozdělená rovnoměrně do celého dne.

Jíst před nebo po cvičení?

Klidně oboje. Před sportovní aktivitou si dejte nějakou menší svačinu, která je složena převážně ze sacharidů a je lehce stravitelná. Když takové jídlo sníte zhruba 30 minut před svým sportovním výkonem, zajistíte si ustálenou hladinu cukru v krvi a dostatek energie pro správné fungování svalů. Jestliže budete cvičit déle než hodinu, doplňte energii i po aktivitě. Toto jídlo by mělo být tvořeno i z kvalitních a rychle vstřebatelných bílkovin.

Cukr nebo umělá sladidla?

Cukr obsahuje kalorie a zvyšuje glykémii v krvi. Umělá sladidla jsou bez kalorií, ale některá by mohla být nebezpečná pro naše zdraví. Taky podle některých názorů narušují přirozenou schopnost organismu udržet v rovnováze příjem a výdej kalorií a navíc podporují chuť na sladké , takže ve výsledku můžete i přibrat. Nepanuje jednoznačný názor, a proto i zde funuje pravidlo všeho s mírou.

Proč je salát špatný oběd?

Pokud se rozhodnete dát si jako hlavní chod misku salátu, ve kterém je pouze zelenina, tak vás nezvládne zasytit. Proto přidejte i dostatek bílkovin, sacharidů a tuků, abyste přijali dostatek živin a nepodnikali jste za pět minut nájezd na lednici.

Hubněte s rozumem a raději pomalu s trvalým efektem, než-li rychle s následným nabráním všech kil zpátky.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.