Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Semínko je rostlina v zárodečném stavu a původ výživy. Obsahuje vysoké koncentrace vitaminů, minerálů, proteinů, esenciálních olejů a enzymů. Pokud hledáte kvalitní, výživný snack, který vás dobře zasytí, semínka jsou top. Podívejme se tedy na 10 nejzdravějších semen na světě a jak je konzumovat.

Jak semena konzumovat?

Semena jsou život. Mnoho semen je jedlých a měli bychom je konzumovat syrové. Poté, co jsou vystaveny teplu, často produkují toxické látky a vitaminy, minerály a profily esenciálních olejů jsou denaturovány. Pražením semene se jeho klasifikace pohybuje od žijící potraviny k mrtvému jídlu. Neexistuje žádné semeno na zemi, které vydrží pražení nebo pálenky, aniž by se pokazily jeho nutriční komponenty. Vždy pamatujte, semena bychom měli jíst přirozeně – syrové. Můžeme je samozřejmě přidávat do jiných jídel, ale měli bychom se vyhnout těm praženým, nebo namáčeným do čokolády a podobně.

1) CHIA SEMÍNKA

Doporučená dávka: 1 lžíce

Vezměme si v úvahu následující fakta o Chia semínkách, které mají:

– 2,5 krát více bílkovin než fazole
– 3 násobně silnější antioxidant než borůvky
– 3 krát více železa než špenát
– 6 krát více vápníku než mléko
– 7 krát více vitamínu C než pomeranče
– 8 krát více omega-3 než losos
– 10 krát více vlákniny než rýže
– 15 krát více hořčíku než brokolice

Chia semínka jsou plné vitaminů a minerálů, jsou vynikajícím zdrojem vlákniny, bílkovin, antioxidantů a nejbohatším rostlinným zdrojem omega-3 mastných kyselin. Konzumace chia semínek může přispět ke snížení bolesti kloubů, pomoci při hubnutí, nastartuje energii a chrání tělo před vážnými nemocemi, jako je cukrovka a srdeční onemocnění. Chia semínka neobsahují lepek, což ocení hlavně lidé s intolerancí lepku nebo averzí k lepku.

Chia semena jsou zdrojem kyseliny alfa-linolenové (ALA), druh omega-3 mastné kyseliny „s krátkým řetězcem“, zatímco ryby jsou zdrojem mastných kyselin „s dlouhým řetězcem“ (EPA a DHA). Během rostoucích počtů výzkumů, konzumace EPA a DHA byla spojena se zlepšením zdraví srdce, funkcemi mozku a dalšími možnými zdravotními výhodami, jako zlepšení deprese nebo revmatoidní artritidy, studie naznačuje, že ALA může vést k redistribuci spojené se srdcem a ochraně jater.

2) KONOPNÁ SEMÍNKA

Doporučená dávka: 1 lžička

Stále více lidí objevuje nutriční výhody konopných semen a oleje. Konopí obsahuje

– Všech 20 aminokyselin, včetně 9 esenciálních aminokyselin (EEAS), které naše tělo nedokáže produkovat.

– Vysoký podíl bílkovin, které posilují imunitu a odrážejí toxiny.

Jedení konopných semen v jakékoliv formě může pomoci při hojení a lidem trpícím onemocněními imunitního deficitu. Tento závěr je podpořen skutečností, že konopné semeno bylo použito k léčení nutričních nedostatků způsobených tuberkulózou.

Je to největší rostlinný přírodní zdroj esenciálních mastných kyselin, přičemž jejich obsahuje více než len nebo jakékoliv jiné ořechy nebo rostlinný olej. Mají perfektní 3:1 poměr omega-6 mastné kyseliny linolové a omega-3 mastné kyseliny linolenové pro podporu kardiovaskulárního zdraví a celkové posílení imunitního systému.

Konopná semínka jsou vynikající vegetariánský zdroj bílkovin, považovaný za lehce stravitelný. Také bohatý zdroj fytonutrientů, ochranného prvku před chorobami rostlin s benefity chránícími naši imunitu, krevní oběh, tkáně, buňky, kůži, orgány a mitochondrie. Na co nesmíme zapomenout je, že jsou také nejbohatším známým zdrojem polynenasycených esenciálních mastných kyselin.

Nejlepší způsob, jak zajistit, aby tělo mělo dostatek aminokyselinových materiálu na výrobu globulinů, je jíst potraviny s vysokým obsahem globulinových bílkovin. Vzhledem k tomu, že konopné semínko je 65% globulin edistin, obsahuje také množství albuminu, bílkoviny dostupné formou podobnou té, která se nachází v krevní plazmě. Konzumace konopných semen dodává tělu všechny esenciální aminokyseliny, potřebné k udržení zdraví, a poskytuje potřebné druhy a množství aminokyselin, které tělo potřebuje k výrobě lidského t albuminu. Pojídání semen konopí může pomoci při hojení a lidem, kteří trpí imunitními onemocněními.

3) JADÉRKA Z GRANÁTOVÉHO JABLKA

Doporučená dávka: půl šálku

Granátová jablka jsou bohatým zdrojem antioxidantů. Chrání tělo před volnými radikály, které způsobují předčasné stárnutí. Jednoduše řečeno, šťáva z granátového jablka zvyšuje hladinu kyslíku v krvi. Antioxidanty bojují s volnými radikály a zabraňují vzniku krevních sraženin. Toto nakonec zlepšuje průtok a okysličení krevní hladiny v těle.

Granátová jablka obsahují obzvláště vysoké množství polyfenylenů, formu antioxidantů, které jsou předpokladem pro snížení rizika rakoviny a srdečního infarktu. Ve skutečnosti, šťáva z granátových jablek obsahuje zdraví prospěšné taniny – antokyanin a kyselinu elágovou, které mají dokonce více antioxidantů než zelený čaj nebo červené víno. Granátové jablko s jedlými semínky uvnitř, mají vysoký podíl vitaminu C a draslíku. Jedno jablko obsahuje jen 80 kalorií a je dobrým zdrojem vlákniny.

Antioxidační vlastnosti granátového jablka zabraňují nízké hustotě lipoprotein cholesterolu z okysličování. To v podstatě znamená, že granátové jablka předcházejí ucpávání cév přebytečným tukem, které budou naopak napumpované antioxidanty a bez tuku. Zdravotní výhody granátového jablka proniknou hluboko do kostí. Snižují poškození chrupavky osobám zasaženým artritidou. Toto ovoce má schopnost zmírnit zánět a bojuje s enzymy, které chrupavku poškozují.

4) LNĚNÁ SEMÍNKA

Doporučená dávka: 1-2 čajové lžičky

Dietní vláknina ve lněných semínkách snižuje nárůst krevní hladiny tuků po jídle a upravuje apetit. Vědci z Univerzity v Copenhagenu uvádějí, že lněné semínka potlačují apetit a podporují snižování hmotnosti. Len se pěstuje už po staletí a po celém světě byl opěvován pro jeho širokou využitelnost. Hippokrates psal o příznivém účinku lnu při bolestech břicha a francouzský císař Charlemagne dokonce podporoval lněné semínka natolik, že schválil zákon, kde požadoval jeho konzumaci! Hlavní zdravotní přínos lněných semínek je zejména díky vysokému obsahu kyseliny alfa linolenové (ALA), dietní vlákniny a lignanů. Esenciální mastná kyselina ALA je silně protizánětlivá, redukuje výrobní činitele, které podporují zánět a snižování krevní hladiny C rekatívneho proteinu (CRP), biomarkerů zánětu. Prostřednictvím činnosti ALA a lignanů bylo prokázáno, že len má schopnost zastavit růst nádorů u zvířat a snížit riziko rakoviny u lidí. Lignany jsou fytoestrogeny, rostlinné látky, které mají vlastnosti antioxidantů a podobný efekt jako estrogeny. Fytoestrogeny pomáhají stabilizovat hormonální hladiny, které mají vliv na premenstruační symptomy a menopauzu. Potenciální snižují riziko vzniku rakoviny prsu a prostaty. Vláknina ve lněných semínkách podporuje zdravou funkci střev. Jedna čajová lžička lněných semínek obsahuje tolik vlákniny, což polovina šálku vařených ovesných otrub. Rozpuštěna lněná vláknina snižuje hladinu cholesterolu v krvi a riziko srdečního infarktu či mozkové mrtvice. Mleté lněné semínka poskytují více nutričních výhod než celé semínko. Můžete si je doma rozemlít na mlýnku na kávu nebo v suchém robotu. Jsou výborným doplňkem do pečiva, cereálií nebo smoothie.

5) DÝŇOVÁ SEMÍNKA

Doporučená dávka: půl šálku

Jsou to jediné semínka vytvářející alkalin ve světě plném vysoce překyselením diet. Přidejte dýňová semínka na seznam potravin bohatých na protein. Konzumace 100 gramů semínek vám dodá až 54 % denní potřeby bílkovin. Většina z nás užívá tablety a vitaminy v kapslích, aby doplnily nedostatek vitaminu B. Příště vyzkoušejte dýňová semínka. Jsou zdrojem vitaminu B, jako je thiamin, riboflavin, niacin, kyselina pantotenová, vitamin B6 a kyselina listová. Dýňová semínka pomáhají bojovat s nepříjemnými depresemi. Chemická složka L-tryptofan je tajnou přísadou na zlepšení nálady. Věděli jste, že dýňová semínka dokáží předejít tvorbě ledvinových kamenů? Studie prokázaly, že dýňová semínka mohou zabránit tvorbě některých specifických ledvinových kamenů složených převážně z oxalátů vápníku. Tajemství dýňových semínek je, že dokonce bojují proti parazitům, speciální proti tasemnici.

Zdroje: Dama.cz      Zdrava-vyziva.doktorka.cz    Rehabilitace.info

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.