Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Chutná rajčata, okurky a saláty se už pomalu vytrácejí ze supermarketů, ale my nemusíme zoufat. Jen je třeba trochu obměnit jídelníček a zařadit více sezonní zeleniny, která je také chuťově výborná, má spoustu zdravotních pozitiv a seženeme ji v obchodech snadno a levně. Máme na mysli zejména celer, petržel, bílou ředkev a zelí, jejichž zásobu bychom teď na zimu měli mít všichni doma. Obsahují cenné živiny a dobře se skladují.

Celer

Bulvový celer obsahuje dostatek minerálních látek jako jsou draslík, hořčík, chrom, jód, křemík, měď, sodík, vápník, zinek a železo. Celerová nať je zase významným zdrojem vitaminů a sodíku. Působí jako afrodiziakum, čistí a léčí játra, snižuje horečku, odstraňuje z těla přebytečnou vodu a celkově posiluje imunitní systém a nervovou soustavu. Také má zklidňující účinky a bojuje proti nespavosti. Celer můžete konzumovat vařený i syrový. Skvěle se hodí do vývarů a ostatních polévek. Můžete ho přidat také do salátů, pomazánek, nebo nakrájet na hranolky a upéct v troubě.

Petržel

Ta se pyšní jedinečnou kombinací živin, jenž chrání před rakovinným bujením. Funguje jako silný antioxidant a obsashuje vitamíny C a B, dále pak vápník, hořčík, draslík či železo. Pomáhá s odváděním přebytečné vody z těla a tím zabraňuje tvorbě otoků. Hodí se zejména do polévek.

Bílá ředkev

Ředkev je zelenina bohatá na vlákninu, která navozuje pocit sytosti, váže na sebe nežádoucí látky a podporuje střevní činnost. Z vitaminů jsou v ní zastoupeny například vitaminy B, C a E a z minerálních látek draslík, fosfor, hořčík, měď, síra, vápník a železo. Její pikantnost je dosažena sirnými silicemi, které v kombinaci s enzymy usnadňují trávení a čistí střeva. Kromě bulvy lze konzumovat také mladé lístky. Má dezinfekční účinky, léčí nachlazení, odstraňuje zácpu, zlepšuje trávení, odvádí přebytečnou vodu z těla a působí jako prevence kamenů v organismu. Rovněž snižuje hladinu cholesterolu v krvi a odstraňuje nadýmání. Ředkev se konzumuje nejčastěji v čerstvém stavu. Můžete z ní připravovat saláty, nebo ji odšťavnit.

Zelí

Najdeme v něm mnoho kyseliny listové a vitaminy C a B12. Z minerálních látek obsahuje hlavně mangan a zinek. Má v sobě velké množství vody a vlákniny, která má blahodárné účinky pro naše střeva. Posiluje imunitní systém, pomáhá při hubnutí, zvyšuje odolnost proti stresu a podporuje růst buněk. Oblíbenou úpravou je kvašení, nebo dušené jako příloha k masu.Jaké jsou vaše oblíbené recepty z této zeleniny? smile

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.