Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Možná že si teď mnoho z vás pokládá otáku „a co to ten crossfit vlastně je?“

„Posláním“ tohoto článku je vás zasvětit do tohoto sportu – odkud pochází, kdo se může o tento sport zajímat, jaké jsou jeho výhody/nevýhody…

Crossfit je funkční cvičení, které zapojuje v jednom cviku minimálně polovinu těla. Jde o propojení gymnastiky, rychlosti, silového tréninku, atletiky, ale dokonce i vzpírání a veslování. Takový sportovec má potom výhodu v tom, že umí „od každého něco“.  Crossfit je taky hlavním silovým a kondičním programem pro policisty, vojáky,  mistry umění a další stovky profesionálních sportovců s cílem vynikat ve všech oblastech tohoto sportu.

 

CVIČENÍ V CROSSFITU LZE ROZDĚLIT DO TŘECH KATEGORIÍ:

  1. Cvičení se závažím – dřepy, čelní drepy, deadlift, vzpěračské cviky (nadhoz,trh)
  2. Gymnastické cviky – shyby, kliky, kliky na bradlech, výskoky na lavičku, kruhy a jiné cviky s vlastní váhou.
  3. Cyklické pohyby aerobního charakteru: běh, přeskoky přes švihadlo, sprinty, veslování (na trenažéru).

VÝHODY A NEVÝHODY „CROSSU“ ?

Z vlastních zkušeností bych řekla, že mezi nejhlavnější výhodu musíme zařadit jeho variabilitu a pestrost, časovou nenáročnost a efektivnost. Hromadu cviků můžete cvičit i doma nebo na hřišti s vlastní váhou. K nevýhodám Crossfitu bych zařadila pravděpodobnost přetažení, které potom může vést k úrazu!  Musíme stále myslet na to, na jaké úrovni sportovců ale pamatujte – i jeden klik, nebo burpress (angličák) je lepší než žádný! Jestliže máte rádi výzvy, HIIT tréninky atd… Crossfit byste si měli zamilovat! Jednou z výhod je také úspora času. Pokud nezkusíte, nepochopíte, že se dá lidský organismus vyčerpat v tak krátké době! Většina sportovců jsou zaměřeni jen na jeden druh sportu. Tamten umí zvednou 200 kilovou činku, ale neumí uběhnout 3 kilometry, jelikož nemá kondici. TOHLE SE VÁM V CROSSFITU NESTANE! „Cvičený crossfiťák by měl zvládnout, jak běh, tak vzpírání… Vlastně cokoliv co vás napadne smile Další plus přikládám pestrosti cvičení. Většina ostatních sportů dělá „DOKOLA POŘÁD TO SAMÉ“, v crossfitu ale nenajdete ten samý trénink 2x! Přitom se ale zvládne přizpůsobit i začátečníkům a pokročilým. V poslední řadě musíte cvičit ne na 80%, ale na 150%, musíte ze sebe vydat to nejlepší, protože výsledek pak stojí za to!

Každý, kdo má aspoň trošku soutěživého ducha, se bude snažit zlepšovat svoje výkony z tréningu na tréning.

JESTLI TĚ TENTO ČLÁNEK ZAUJAL, TAK JE PRO TEBE CROSSFIT TEN SPRÁVNÝ SPORT !

Určitě najdeš ve svém městě lektory tohoto sportu, dokonce jsou i hodně rozšířené skupinové lekce, neváhej a pojď do toho!

Zdroje:Wikipedie.cz, Crossfit.6f.sk, Slovakiafitness.sk

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.