Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Ne každá superpotravina je drahá. Mrkev je k sehnání snad všude a za rozumné peníze, tak neváhejte a zařaďte tuto superpotravinu do svého jídelníčku.

Co obsahuje?

Mrkev je bohatá na beta-karoten, což je předstupeň vitaminu A, dále vitaminy E, D a K. Také obsashuje značné množství vlákniny. Za zmínku určitě stojí i minerály selen, lecirin, draslík, vápník, hořčík, železo, měď, fosfor, kobalt a jod. Mrkev obsahuje na 100 gramů zhruba 35 kcal a asi 7,5 gr sacharidů, 1 gr bílkovn a 0,2 gr tuku.

Účinky na zdraví

Mrkev posiluje celý organismus. Látky v ní jsou schopny zvyšovat odolnost organismu především proti infekcím. Neměla by chybět při léčbě ischemické choroby srdeční a při doléčování z infarktu myokardu. Vláknina působí blahodárně na naše střeva a urychluje jejich pohyb. Při zácpě působí projímavě a při průjmu zahušťuje stolici, čímž průjem mírní. Mrkvová šťáva obsahuje poměrně velké množství vápníku, který je užitečný pro naše kosti a zuby. Mrkev také zlepšuje zrak, zvláště účinná je při šerosleposti, která je důsledkem právě nedostatku vitaminu A. Vitamin A je také ceněným antioxidantem, který podporuje regeneraci poškozených buněk a zpomaluje jejich stárnutí. Některé látky obsažené v mrkvi na sebe váží těžké kovy a pomáhají je tak lépe odvádět z těla.

Jak ji připravit?

Mrkev je univerzální a hodně využívanou surovinou, ať už do polévek nebo jako podklad do omáček. Existuje ale i mnoho dalších způsobů, jak ji konzumovat. Můžete si z ní udělat lehký salát (například se strouhanými jablky nebo zelím) a nebo s ní doplnit zeleninové šťávy. Také při přípravě sladkých dezertů najde využití. Zkuste upéct například mrkvový dort nebo muffiny. Výborné jsou také mrkvové hranolky, které lehce připravíte v troubě a máte zdravou přílohu, nebo zobání večer k filmu. Mrkev je zdravější vařená, než syrová, tělo tak lépe vstřebá betakaroten.

Jak často zařažujete mrkev do vašeho jídelníčku vy? smile

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.