Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Červenou řepu nyní seženete v obchodech za velmi příznivou cenu, a tak je možná na čase, zařadit ji do svého jídelníčku. A to nejen kvůli skvělé chuti, ale i blahodárným účinkům na naše zdraví.

Co obsahuje?

Najít v ní můžeme nemalé množství vitamínu B, A a C. Z minerálů pak například vápník, hořčík, železo, sodík a draslík. Obsahuje také velké množství vlákniny. Zajímavé je i množství pektinu, který napomáhá snižovat „zlý“ cholesterol a podporuje peristaltiku střev. Na 100 gramů obsahuje zhruba 45 kcal a necelých 10 gr sacharidů, 1,5 gr bílkovin a tuk neobsahuje žádný.

Co umí?

Díky křemíku má blahodárný vliv na vlasy, nehty, pleť a kůži. Obsah železa je nápomocný při poruchách krvetvorby. Má i velmi pozitivní vliv na zrak a to především díky betakarotenu. Posiluje imunitu, takže teď v zimě je její konzumace obzvlášť vhodná. Některé průzkumy naznačují, že může pomoci dokonce i v boji proti rakovině. Přispívá k celkové regeneraci organismu a léčivé účinky mají jak kořeny tak listy.

Jak ji využít?

Řepa se dá využít jak ve studené, tak v teplé kuchyni. Můžete ji použít syrovou do salátů, nebo pečenou v troubě jako přílohu. Vyrábí se z ní taky populární polévka boršč. Existuje také mnoho receptů na sladké dezerty, ve kterých se zužitkuje řepa. V neposlední řadě se dá přidat i do zeleninových šťáv, kde se využíjí všechny její zdravotní benefity.

Máte rádi červenou čepu? Jíte ji často? smile

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.