Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Svačinka! Dobrá, zdravá a vydatná svačinka je důležitou součástí našeho jídelníčku. Platí to jak pro děti a dospělé. Možná stejně jako pro většinu dalších slovo svačinka znamená zabalenou housku či jablko. To ale není pravdou. Zásadní věcí je, že nad svačinkou nesmíte jen tak mávnout rukou. To, že si raději místo ní dáte větší oběd či večeři rozhodně není správné řešení. O to více to platí v případě, že se snažíte zhubnout pár kil. Správné a zdravé svačinky by ve Vašem jídelníčku rozhodně neměly chybět.

V našem článku Vám nabízíme mnoho moderních svačinových tipů, které si vychutnáte v práci, ve škole ale i doma. Zároveň jsou výživné, plné hodnot a mohou nám být nápomocné v hubnutí.

Pokud tedy vynecháváte svačinky, může to být zásadní příčina přibírání. Pravidelnost přijmu jídla v menších porcích také může být prevencí v případě civilizačních chorob jako jsou diabetes, metabolický syndrom, infarkty, mozkové mrtvice či rakovina.
Svačina dopoledne by měla být zdrojem sacharidů. Měla by Vám přinášet hodně energie, jelikož máte celý den před sebou. Dopolední svačinka by měla zahrnovat jogurt, ovoce, či ořechy.
Nejvhodnější je zapojit do svého jídelníčku tyto ingredience:
  • Ovoce – pomeranče, jablka, banány nebo jiné čerstvé ovoce. Pokud hodně cestujete, přibalte si i sušené ovoce jako koncentrovaný zdroj sacharidů.
  • Müsli tyčinky – vybírejte jen ty bez polevy, které jsou zbytečným zdrojem nasycených tuků.
  • Ovesné sušenky (Emco, Celozrnné žitné, Zuzanky) – dodají vám složité cukry (díky vláknině) jako dlouhodobý zdroj energie.

snack

Nesmíme opomínat také odpolední svačinu, bez ní totiž dochází k večernímu přejídání. Odpolední svačina už není tak cílená na zdroje sacharidů, protože aktivit ubývá a blížíte se k odpočinku. Tady máte vhodné typy:

  • Čerstvá zelenina „na chroupačku“. Umyjte a nakrájejte už doma, ať je pohotově po ruce
  • Zeleninový salát obohacený o bílkoviny (tuňák, vejce)
  • Zeleninový salát obohacený o sacharidy (rýže, těstoviny, s plátkem celozrnného chleba) – plánujete-li sportovní aktivity
  • Ovocný jogurt s nízkým obsahem cukru
  • Jogurtové ovocné mléko, zakysaný nápoj – jako zdroj cukrů, bílkovin a probiotických kultur
  • Ovocné tvarohy – nízkotučný Milko, Madeta, Matylda nebo doma vyrobený z polotučného tvarohu, jedné polévkové lžíce medu a nastrouhaného jablka
  • Sendvič z celozrnné mouky s kuřecím masem a salátem

Nejčastější výmluvou proto, proč si nepřipravit svačinu, je nedostatek času. Důležitou zásadou je,

 že suroviny by měly být zdravé, vyvážené, chutné a rychlé na přípravu. A takové najdete v každé zdravé výživě.

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.