Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Z původně plánovaného frekventovaného dopravního uzlu se stalo místo duchů. Řeč je o španělském železničním nádraží v Canfrancu, které mělo původně usnadňovat spojení mezi Paříží a Madridem. To se však kvůli nepříznivým historickým událostem nestalo.

Mělo být moderní chloubou regionu, usnadňovat dopravu a sloužit jako hraniční nádraží, nicméně byla tu hned první komplikace – a to vybudovat samotnou železniční trať. To bylo značně ztíženo kvůli terénu – Pyrenejím.

Budování bylo realizováno na francouzské straně Francouzi a na španělské zase Španěly, což se ukázalo jako problém další. Když totiž v roce 1928 měl na trať vyjet první vlak, zjistilo se, že v každé zemi mají kolejnice jiný rozestup, a cestu tak nebylo možné zrealizovat bez toho, že by lidé na hranicích přesedali a musel se přenášet všechen náklad z jednoho vlaku do druhého.

Po vypuknutí občanské války zažila trať další ránu. Generál Franco totiž nechal zavřít všechny tunely, aby nepřátelům zabránil v převážení zbraní. K opětovnému otevření došlo až během druhé světové války. Tehdy ji začaly využívat tisíce Židů, kteří prchali do Španělska. Neunikla ani pozornosti nacistů, kteří trať používali jako cestu pro přepravu zlata, získaného během války v Evropě. Poté trať upadla v zapomnění, protože Francie ztratila zájem o její udržování. A tak tou dobou největší nádraží světa začalo chátrat.

Nyní se o nádraží začala starat tamní samospráva a stalo se vyhledávanou turistickou atrakcí. Může tedy doufat ve světlejší zítřky a obnovení své zašlé slávy.

Fotogalerie

Zdroj:. info.cz/

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.