Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Krásné leč sychravé podzimní období je opět tady a s ním i možnost chřipky a nachlazení. A ačkoli si myslíme, že pro své zdraví a posílení imunity děláme hodně, někdy ani to nestačí. I když si každý den myjeme velmi často ruce s nějakým speciálním přípravkem, bakterie a bacily na nás číhají na každém rohu. Proto je dobré jíst potraviny, které byste v chladnějších obdobích rozhodně měli zapojit do svého jídelníčku. Jaké potraviny tedy mohou posílit vaší imunitu?

Potraviny na posílení imunity

Každý si jistě řekne, že nejlepší na posílení naší imunity je jíst ovoce a zeleninu. Takže si dáte jedno jablko za den a myslíte si, že jste v bezpečí před nachlazením a následně i návštěvě lékaře. Tak to ale není! Samozřejmě je pravdou, že pokud budete mít každý den v jídelníčku krásný barevný talíř plný ovoce a zeleniny a připojíte k tomu minimálně 8 – 10 sklenic vody denně, můžete tím zajistit pevnější imunitu a obranyschopnost Vašeho těla. Existují ale i jiné typy jídel, které Vás mohou ochránit proti chřipce a nachlazení.

1. Jogurt

Probiotika nebo „živé aktivní kultury“, které se nacházejí v jogurtu, jsou zdravé bakterie, které udržují střevo a střevní trakt bez choroboplodných zárodků. Přestože jsou k dispozici v doplňkové formě, studie z vídeňské univerzity zjistila, že denní dávka jogurtu byla stejně účinná při zvyšování imunity jako doplňkové tablety. V 80denní švédské studii bylo prokázáno, že ti, kteří denně vypili Lactobacillus reuteri – specifickou probiotickou látku, která stimuluje bílé krvinky – snížili své riziko onemocnění až o 33%. Zapojte tedy do Vašeho jídelníčku, co nejvíce kvalitních mléčných výrobků.

2. Ovesné vločky a ječmen

Tato zrna obsahují beta-glukan, což je typ vlákniny s antimikrobiálními a antioxidačními schopnostmi. Je prokázáno, že tyto potraviny mohou u lidí zvýšit imunitu, urychlovat hojení ran a dokonce může podpořit účinnost antibiotik.

3. Česnek

Česnek už se mnohá léta používá na posílení imunity v chřipkovém období. Ale proč? Tento silný životabudič obsahuje aktivní složku allicin, která bojuje proti infekci a bakteriím. Studie naznačují, že milovníci česneku, kteří užívají více než šest stroužků týdně, mají o 30% nižší výskyt kolorektálního karcinomu a 50% nižší výskyt rakoviny žaludku.

4. Kuřecí polévka

Polévka je grunt! Tak toto přísloví se v naší zemi traduje už mnohá léta.  Aminokyselina cystein, uvolněná z kuřecího masa během vaření, chemicky připomíná acetylcystein, který může zmírnit průběh bronchitidy. Polévka je slaný vývar, který udržuje hlen tenký stejně jako léky na kašel. Přidané koření, jako je česnek a cibule, mohou zvýšit imunitní posilování polévky.

5. Čaj

Je prokázáno, že lidé, kteří pili 5 šálků černého čaje denně po dobu 2 týdnů, měli v krvi 10krát více interferonu proti virům než ostatní lidé. Aminokyselina, která je zodpovědná za tuto podporu imunitního systému, L-theanin, je bohatá jak v černých, tak i v zelených čajových verzích. Proto nezapomínejte pít čaj!

6. Hovězí

Nedostatek zinku je jedním z nejběžnějších nutričních nedostatků u dospělých, a to zejména u vegetariánů a těch, kteří nejedí hovězí maso, které je hlavním zdrojem minerálního posílení našeho těla. A to je špatné, protože i mírný nedostatek zinku může zvýšit riziko infekce. Zinek ve Vaší stravě je velmi důležitý pro vývoj bílých krvinek, velmi důležitých buněk imunitního systému, které rozpoznávají a ničí bakterie a viry.

7. Houby

Po celá staletí lidé po celém světě jedí houby nejen kvůli chuti, ale také pro svůj zdravý imunitní systém. Současní badatelé až nyní vědí proč. Studie totiž ukazují, že houby zvyšují produkci a aktivitu bílých krvinek, což je činí agresivnějšími. To je zejména dobrá věc, když máte infekci.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.