Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Vejce byla dlouho démonizována kvůli údajnému zvyšování cholesterolu a riziku srdečních chorob, ale jak je tomu doopravdy ? Je skutečně nutné si dělat omeletu pouze z bílků, nebo si bez výčitek můžeme dát i žloutek?

Málokterá potravina je předmětem tak zuřivých diskuzí výživových odborníků jako právě vejce. Studie, která kdysi mylně označila tuto potravinu za zdraví škodlivou, byla sice dávno vyvrácena, ale i tak mnoho lidí má stále vejce spojena s nebezpečím kvůli zvyšování cholesterolu v krvi.

Proč jíst vejce?

Vejce obsahují vitamíny A, B, C, D, E a K. Vitamín A je důležitý pro naší imunitu. Většina populace trpí deficitem vitamínu D, kterého je v jednom kusu zhruba jedna desetina denní doporučené dávky. Jsou zdrojem velmi kvalitních bílkovin a v jednom kusu jich najdeme průměrně 6 gramů. Dokonce obsahují i množství vápníku. Zhruba 50 miligramů, což je asi 5 % denní doporučené dávky vápníku. Přítomnost síry ve vejcích napomáhá k zlepšení kvality vlasů a nehtů. I dietáři si přijdou na své, protože jedno vejce má zhruba 70-80kcal a tak jsou skvělou surovinou do redukčních diet. Vlatně jsou jednou z nejlepších potravin ke snížení hmotnosti, protože množství bílkovin a tuku nás dokáže zasytit na delší dobu.

Použití v kuchyni

Vejce jsou v kuchyni nezastupitelná. Využijí se při vaření a pečení nejčastěji jako „pojivová“ složka, ale dají se použít i jako hlavní surovina. Kdo by nemilovat třeba taková míchaná vejce se slaninou a čerstvým pečivem k snídani… Můžete vyzkoušet i pečená vejce, která připravíte podle následujícího receptu:

Rychlá vejce z trouby

Ingredience:

  • Vejce 2 ks
  • Šunka 4 plátky
  • Cherry rajčata 3 ks
  • Sýr brie 50 g
  • 1 lžíce oleje
  • Máslo na vymazání pečicí mísy
  • 2 lžíce smetany ke šlehání
  • Čerstvá bazalka
  • 4 stroužky česneku
  • Sůl, pepř

Postup:

  1. Nakrájejte rajčata na silnější plátky, dejte je na plech, pokapejte olejem, posypte lístky bazalky a přidejte nevyloupané, jemně zmáčknuté stroužky česneku. Pečte v troubě přibližně 10 minut.
  2. Zapékací misku vymažte máslem, podél stěn rozložte plátky šunky a na dno vyskládejte kousky sýru brie.
  3. Rozdělte vejce – žloutky dejte stranou a bílky vyšlehejte spolu se smetanou. Osolte, opepřete a nalijte do misky. Rajčata vyndejte z trouby, rozložte je do misky s vyšlehanými bílky se smetanou a nakonec vše ozdobte dvěma zbylými žloutky a pár lístky bazalky.
  4. Pečte v předehřáté troubě při 180° cca 10–15 minut. Podávejte s čerstvým pečivem nebo opečenými tousty. Dobrou chuť!

Najděte vejce ideálně z volného chovu, a pak mohou být velmi levnou a zdravou potravinou, která obsahuje mnoho příznívých látek pro lidské tělo. A abyste využili co nejvíce benefitů, které vejce nabízí, nebojte se konzumovat vejce celá.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.