Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

V současné době je čím dál tím populárnější rostlinné mléko. Pokud používáte rostlinné mléko ať už do koktejlů nebo při vaření, jistě mi dáte za pravdu, že nemusí být úplně jednoduché vybrat si v našem pestrém trhu to pravé. Dokonce se někomu může zdát tak pestrý, že už se v tom pomalu začínáme ztrácet a nevíme, jaký druh rostlinného mléka a od kterého výrobce si vlastně vybrat. V tomto článku jsem se tedy rozhodla shrnout několik druhů rostlinných mlék, abyste při nákupu měli výběr snadnější a rychlejší.

Mandlové mléko

Skvělá volba!  Mandlové mléko se vyznačuje obsahem vápníku, fosforu, hořčíku a draslíku.  Jelikož jsou mandle pro nás exotickou potravinou a jsou k nám importovány z velké dálky na lodích, doporučuji kupovat mandle nejvyšší kvality čili bio. Totéž platí i o mandlovém mléce. Mandlových mlék je na našem trhu několik druhů. Pokud mléko neobsahuje přidaný cukr, sirup z agáve, sůl, stabilizátory nebo emulgátory, je to dobrá volba pro náš stůl i kuchyni. Mléko si můžete dosladit medem, sladem či sušeným ovocem.

Sojové mléko

Nejčastěji dostupná alternativa, která je k dostání i v běžném supermarketu a její cena není závratná. Je ale pravdou, že surová sója, z níž se mléko vyrábí, může však být pro některé z nás hůře stravitelná. Fytáty a antinutrienty obsažené v sóji omezují využití některých živin ze stravy. Vhodnější je používat pouze bio sojové mléko z geneticky nemodifikované sóji bez přidaného cukru a soli, a to pouze v množství malém, například k dochucení nápojů či pokrmů, nikoli však pro běžné denní pití.

Kokosové mléko

Kokosové mléko je široce dostupné nejen v supermarketech, ale dokonce i v malých prodejnách potravin. Bohužel jeho kvalita je často velmi sporná a mléko    kokosového mléka je jeho vysoký obsah tuku, a to především nasycených mastných kyselin. Z toho důvodu nedoporučuji kokosové mléko k běžnému pití, ale pouze pro dochucení pokrmů a nápojů.

Lískooříškové mléko

Lískové oříšky patří k nejbohatším zdrojům vitaminu E, který ochraňuje buňky. Kromě toho jsou lískové ořechy bohaté na vápník, hořčík, zinek, kyselinu listovou a biotin. Pomáhají při prevenci srdečních a oběhových chorob. Prospívají při neurózách, fyzickém vyčerpání, uklidňují a zlepšují paměť.

Rýžové mléko

I rýžové mléko je dnes již dostupné ve většině supermarketů a jeho výhodou může být nižší obsah tuku než u mandlového mléka. I zde však věnujte pozornost složení, do kterého by měla patřit jen bio rýže, pitná voda, slunečnicový olej a maximálně ještě sůl.

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.