Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Letní čas nám už dávno skončil. Nastává období, kdy se dny začínají krátit, sluníčko tak často nesvítí a my máme občas pocit, jako by nám docházela energie. Existuje však mnoho možností jak organismus připravit na podzimní a zimní období a mezi ty patří právě očistná kúra.

Velice důležitou roli hraje v chladnějších dnech nejen změna ve stravování a cvičení, ale také očistná kúra. Obecně platí, že čím je kúra intenzivnější, tím musí být i kratší. Jinak by mohlo dojít k poškození zdraví. Při kúře dochází k pročištění organismu, a to až na úrovni buněk. Existuje celá řada různých očistných kůr. K častým patří různé diety, při kterých se využívá jen jedna nebo pouze omezená skupinka potravin. Dochází tak k nárazovému očištění. Tyto kúry by měly trvat maximálně 1 až 3 dny.

Mezi očistné diety může zařadit:

  • Bramborová dieta – jedná se o třídenní dietu, která odlehčí krevnímu oběhu, zažívání, působí močopudně a podpoří látkovou výměnu.
  1. den –Snídaně: Jeden vařený nesolený brambor a jeden nízkotučný jogurt

    Oběd: Dvě vařené brambory bez soli a jeden nízkotučný jogurt

    Večeře: 2 nízkotučné jogurty

  2. den –Snídaně: Jeden šálek nízkotučného jogurtu

    Oběd: Dvě vařené brambory bez soli a jeden nízkotučný jogurt

    Večeře: Jeden vařený nesolený brambor a jeden nízkotučný jogurt

  3. den –Snídaně: Jeden vařený nesolený brambor

    Oběd: Jeden vařený brambor bez soli a jeden nízkotučný jogurt

    Večeře: Jeden nízkotučný jogurt.

    Pouhých 100 gramů brambor obsahuje zhruba 75 kalorií, což je méně, než šálek pomerančového džusu. Na druhé straně nízkotučný jogurt reguluje trávicí systém a odstraňuje přebytečnou vodu a toxiny z těla.

  • Dieta s čerstvým ovocem – tato dieta se doporučuje lidem, kterým konzumace čerstvého ovoce nečiní potíže. Podstatou této diety je, že 400 g jablek, 700g hrušek a 400 g banánů rozdělte do pěti až sedmi jídel. Banán působí velice dobře na tlusté střevo. K ovoci se skvěle hodí vlašské ořechy. 6 ks vlašských ořechů do těla dodá dostatečné množství nenasycených mastných kyselin, vitamín B1, B6 a E.

 

  • Mrkvová dieta – velice dobře působí na žaludeční záněty a střevní sliznici. Během této diety konzumujte během dne 1-1,5 kg nastrouhané nebo uvařené mrkve s malým množstvím oleje, smetany nebo mléka.

 

  • Rýžová dieta – chcete-li odlehčit vašemu krevnímu oběhu nebo upravit krevní tlak, zkuste jednou týdně držet rýžovou dietu. Spočívá v tom, že jeden den podáváte 300g celozrnné rýže (váha v suchém stavu), uvařené v nesolené vodě.

 

  • Dieta se zeleninovými a ovocnými šťávami – šťávy neobsahují žádnou vlákninu, takže dokonale odlehčí zažívacímu ústrojí, krevnímu oběhu a látkové výměně. Dieta spočívá ve vypití 1,5 l neslazené šťávy z ovoce nebo zeleniny během dne.

Chcete-li váš organismu pročistit dokonale, je také vhodné navštívit saunu. v sauně dochází k posílení regulačních mechanismů a detoxikaci organismu. Utužuje tělo proti nachlazení, posiluje krevní oběh a nervovou soustavu.

 
Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.