Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Jogurt je mléčný výrobek, který se vyrábí kvašením mléka bakteriemi, nazývajících se jako „jogurtové kultury“. Tyto bakterie kvasí laktózu (mléčný cukr), čímž vzniká kyselina mléčná, která způsobí srážení bílkovin, a jogurt tak získá svou specifickou konzistenci a chuť.
Asi většina lidí považuje jogurt za zdravou potravinu, ale možná ještě neznáte všechny zdravotní benefity, které nám nabízí.

 

Bojovník proti osteoporóze

Jogurt je bohatým zdrojem vápníku a vitamínu D, což jsou složky, které jsou velmi důležité pro silné kosti. Konzumace jogurtu může přispět k prevenci proti osteoporóze, která si přirozeně vyskytuje s věkem, když kosti ztrácí svou vnitřní denzitu.

Zdroj bílkovin

Proteiny jsou jedna z hlavních makroživin v našem jídelníčku, na kterou bychom rozhodně neměli zapomínat. Jsou důležié pro budování svalů a správné fungování metabolizmu. Aminokyseliny, ze kterých se bílkoviny skládají, jsou stavební hmotou téměř všech buněk v našem těle. Zahánějí hlad a budete po nich dlouho sytí.

Prospěšná probiotika

Živé jogurtové bakterie mají řadu kladných účinků na zdraví trávicího ústrojí. Upravují střevní mikroflóru a pomáhají proti zácpě, či průjmu.

 

Nezdají se vám tyto tři benefity jako dostatečné důvody k tomu, zařadit jogurt do svého jídelníčku ? Pak vězte, že jogurt nabízí i mnohé další :

Obsažená probiotika, vitamíny a minerály rovněž posilují imunitní systém a uplatňují se v prevenci některých chorob. Pravidelnou konzumací jogurtu můžete snížit váš krevní tlak a vyhnout se srdečním onemocněním. Také pozitivně dopadla studie, která dává do souvislosti konzumaci jogurtu a snížení rizika rakoviny tlustého střeva !

Kde ho využít ?

Jogurt je skvělá součást lehké snídaně nebo svačiny. Stačí do něj přidat trochu ovesných vloček, ořechy nebo ovoce, a máme jídlo, které nás zasytí a dodá spoustu kvalitních a zdraví prospěšných živin. Můžeme s ním také zjemnit buchty a různá těsta a dodat jim tak vláčnost a svěžest. V teplé kuchyni se používá například při přípravě indických pokrmů, kde tvoří součást omáčky. A pokud hledáte, čím zpestřit salát, můžete si z jogurtu udělat zálivku. Dodáte tak do salátu bílkoviny a zároveň ho zdravě dochutíte.

Pokud netrpíte laktózovou intolerancí nebo alergií na mléko, určitě zvažte zařazení jogurtů do svého jídelníčku. Vybírejte ale raději ty neochucené a polotučné. Dodáte tělu kvalitní živiny a vyvarujete se přidaného cukru, škrobu a ostatních nežádoucích složek.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.