Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Všichni vřele doporučují konzumaci zeleniny a ovoce. Zeleninu však můžeme upravovat různými způsoby, ze kterých ale nejsou všechny správné a zdravé. Nejenže nezachovávají chuť zeleniny, ale podílejí se i na ztrátě tolik potřebných živin, které čerstvá zelenina obsahuje.  Jsou dva nejzákladnější a nejrychlejší procesy přípravy zeleniny – buď jí můžeme vařit ve vroucí vodě či na páře. Který způsob je ale ten lepší?

Vařená zelenina

Během procesu vaření zeleniny jsou do vroucí vody vylučovány živiny ze zeleniny. Čím déle zeleninu vaříte, tím více živin unikne. Pokud děláte polévku nebo guláš, pak to nemusí být problém, protože vývar je konzumován společně s ostatními částmi polévky. Nicméně, při vaření zeleniny, která je určena jako příloha, občerstvení nebo jídlo, vede vaření zeleniny k tomu, že nakonec má potravina snížený obsah živin. Zároveň také zelenina ztrácí na barvě a chuti.

Zelenina na páře

Jedním z nejjednodušších a zároveň nejlepších způsobů, jak připravit čerstvou nebo dokonce zmrazenou zeleninu, je vařit ji v páře. Tato metoda je rychlá, lehká a zachovává chuť a nutriční hodnotu zeleniny. Pokud tedy už nechcete jíst jen syrovou zeleninu a máte zájem vyzkoušet něco nového a zároveň velmi zdravého, zvolte tento způsob úpravy zeleniny. Na rozdíl od vařené zeleniny se zelenina připravovaná na páře připravuje kratší dobu a její chuť i barva se zachovává. K přípravě zeleniny na páře můžeme využít jak pomocí speciálního hrnce na spaření zeleniny nebo využijeme běžný hrnec s nerezovým pařákem.

Nic méně pokud Vám přijde vařená zelenina v páře moc obyčejná či příliš sytá, můžete ji obohatit a zjemnit o kvalitní máslo. Pokud ani tato metoda není pro Vás ta pravá , zde Vám nabízíme další možnosti, které mohou Vaši zdravou pochoutku ještě více pozvednout!

  • Čerstvé bylinky – Na spařenou zeleninu můžete položit celé bylinky, jako je petržel, tymián nebo kopr.
  • Česnek – Přidejte nakrájený nebo nastrouhaný česnek na kteroukoli zeleninu a získáte výjimečnou chuť.
  • Citrón – Přidejte několik plátků citrónu nebo citrónové šťávy. Zeleninu jako je brokolice, či zelené fazole tím dokonale dochutíte. Do vodní páry můžete také přidat citronovou šťávu a zelenina získá skvělou vůni a aroma.
  • Olivový olej – Před napařením můžeme zeleninu pokapat olivovým olejem a dochutit ji i solí či pepřem.
  • Ocet – Vypusťte sladkou zeleninu a zkuste ji dochutit balsamicem či vinným octem, jen tak zaženete přirozenou sladkost mrkve a další zeleniny.

 

 

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.