Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Tiky v oku a cukání víčka jsou poměrně častým a poměrně nepříjemným jevem. Neustávající cukání očního víčka je pěkně nepříjemnou záležitostí, ale obvykle neznačí nic vážného a jde o dočasný problém.  Většinou jsou důsledkem prosté únavy, nedostatku spánku  či psychického vyčerpání. Důležité je ale vědět, že množství možných příčin je ale daleko širší. Co tedy může za tiky v oku?

Únava a stres

Za tikem našeho oka mohou stát právě spouštěči jako nedostatek spánku, psychická únava a časté stresové situace. Pokud tyto nedostatky napravíme a doplníme si svou energii, kterou tělo potřebuje, měl by problém zmizet. Škubání očního víčka bývá nejčastěji běžným jevem při  přetížení. Nezapomínejte,  že pokud únavu a psychické vyčerpání nepociťujete, ještě neznamená, že jimi netrpíte. takovému stavu totiž přispívá zejména práce na počítači, čtení, psaní či jiné činnosti, které namáhají zrak – pak se může jednat i o únavu okolních mimických svalů. Někdy se tak hlásí i nástup tolik neoblíbené migrény.

Životospráva

Ačkoli únava a stres jsou při tiku našeho víčka klíčové, důležité je také klást důraz na správný životní styl. Nadbytek kofeinu a tabáku totiž může také způsobit tiky v oku. Není dobré nad tím jen mávnout rukou! Pokud pijeme velmi často kávu a jsme pravidelnými kuřáky, rozhodně to našim mimickým svalům neprozpívá.

Nedostatek vitamínu B a hořčíku

Jestliže se cítíte zcela svěží, ale přesto vám víčko nekontrolovatelně cuká, měli byste vyhledat očního lékaře. Příčinou může být i cizí tělísko v oku či pod víčkem, nebo některá z komplikací, které mohou oči postihnout. Nejčastěji to jsou syndrom suchého oka, zánět víčka, spojivky nebo rohovky. Pokud je nález v pořádku, doporučuje se kromě výše zmíněných věcí i užívání vitaminu B a hořčíku.

Často od obtíží uleví už hořčík z minerálky Magnesia. Pokud tomu tak není, zkuste tento prvek doplnit tabletkami, a raději v důkladné dávce, i 4 x 500 mg denně. Hořčík je totiž důležitý pro správnou činnost svalů a nervů, pro stavbu kostí a zubů a preventivně působí proti infarktu. U žen navíc mírní projevy premenstruačního syndromu. Aby byl efekt co neúčinnější, můžete tabletky doplnit i jeho přísunem z přírodních zdrojů, najdete ho zejména v banánech, mandlích a v tmavé listové zelenině.

Dále Vás podpoří i kapky pro unavené oči a zejména vitamín B.  Ideální je B-Komplex, který obsahuje celou skupinu vitamínů B. Můžete si dopřávat až tři tablety denně.  Nejdůležitější „bé dvanáctku“ však najdete také v rybím tuku a nebo pivovarských kvasnicích, které si také můžete opatřit v lékárně ve formě starého dobrého Pangaminu.

Vitaminy skupiny B prospívají mimo jiné tím, že napomáhají, aby se hořčík lépe vstřebával.  Nedostatek vitaminu B1 způsobuje podrážděnost a depresi a nedostatek vitaminu B6 zase vede k nervozitě a únavě. Proto je dobré si vitamin B dopřávat.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.