Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Většina z nás to zná moc dobře – zrychlený tep, nervozita, sevřené hrdlo i žaludek. Stres je strašák mnoha lidí. Zažíváme ho ve škole, v práci, ale i v mezilidských vztazích. Ať už je příčina jakákoli, je ve vašem zájmu, se co nejdříve zbavit. Dlouhodobý stres totiž způsobuje únavu, podrážděnost, bolesti hlavy, svalové napětí nebo změnu chuti k jídlu. Hrozí vám také větší riziko onemocnění srdce, vysoký krevní tlak, diabetes, obezita, deprese a poruchy spánku. A právě proto přinášíme pár tipů, jak s ním účinně bojovat.

Klidné ráno

Pokud víte, že vás čeká hektický den, tak si raději přivstaňte a nastartujte si mozek přijemnými rituály. Můžete si dát lehkou rozcvičku, nebo osvěžující sprchu. Pravidelně ráno snídejte, ať tělu doplníte živiny po nočním hladovění a máte tak dostatek energie do začátku dne. Snídaně by měla být lehká, ale zároveň výživná. Ranní rituály vám pomůžou vykročit do nového dne tou správnou nohou.

Jezte a pijte správně

Jídelníček i pitný režim mají velký vliv na vaši náladu. Zdravé potraviny s dostatkem vitamínů, minerálů a antioxidantů vám pomůžou redukovat úzkost a navodit pozitivnější myšlenky. Bohužel často během krizového období saháme po rychlovkách typu fastfood, sladkosti a slazené nápoje, a přitom i oni můžou být viníkem stresu. Raději volte lehčí jídla než ta tučná. Nehladovte, ale ani se nepřejídejte.

Pohyb na čerstvém vzduchu

Sport přináší tělesnou i duševní pohodu. Je skvělý na odreagování a zbavíte se nahromaděného stresu. Existuje spoustu druhů pohybu a určitě i vy si dokážete vybrat to, co vás bude bavit. Ať už to bude cyklistika, běh, tanec nebo jóga, uvidíte, že pravidelný pohyb zmírní váš stres. Pokud neradi sportujete, postačí i svižná procházka v parku.

Dostatečný spánek

To, jak jsme se vyspali, ovlivňuje celý náš den. Pokud spánek nezanedbáváme, naše práce bude efektivnější, protože budeme mít dostatek energie. Naopak nevyspalí jsme nervózní a bez nálady.

 Poslouchejte hudbu

Vaše oblíbená hudba funguje jako afrodiziakum pro váš mozek. Snížíte stres a navodíte pocit klidu a pozitivní náladu.

Radujte se z maličkostí

Pokud máte starostí až nad hlavu, zkuste se radovat z dílčích úspěchů. Pochvalte se a smějte se. Čeká-li na vás doma domácí mazlíček, můžete se těšit i na něj. Mazlení s ním taky může snížit množství stresových hormonů a naopak uvolnit hormony dobré nálady jako například serotonin.

 

 

Řekněte stresu jasné „NE“! Budete se pak cítit lépe po psychické i fyzické stránce.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.