Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Všude se mluví o tom, jak je důležité pít vodu. Ale víte proč ji pít ? V jakém množství ? Jak často ? Rozptýlíme všechny vaše pochybnosti.

Naše tělo se skládá z 60-70 % vody (u novorozenců a dětí dokonce 70-80 %). Voda tvoří 75-80 % objemu našeho mozku, 83 % objemu krve a 75 % objemu svalstva, a proto je velmi potřebná k udržení všech funkcí. Náš organismus není schopen si vytvářet vodu, proto ji musíme pravidelně doplňovat.        

 

Vysoký obsah vody v organismu se promítá i do jeho funkčnosti. Lehká dehydratace může způsobit bolesti hlavy, podráždění, nedostatek soustředěnosti, nebo ospalost. Pokud je vám to povědomé, tak pravděpodobně trpíte permanentním dehydratováním, což je bohužel u mnohých dospělých osob běžná věc. Vyvážená strava a zdravý životní styl jdou ruku v ruce s láhví vody – díky pravidelnému přísunu dostatečného množství vody si zlepšíte nejen fyzickou, ale i psychickou koncici.

 

Co (a jak ) pít ?

Štávy a ochucené minerální vody obsahují vysoké množství cukru. Káva a čaj naopak působí močopudně a vyplavují vodu z těla. Slazené nápoje a alkohol pijte raději jen příležitostně. Mějte vždy u sebe sklenici nebo láhev vody, která by měla tvořit naprostou většinu z vašeho pitného režimu. Nečekejte na pocit žízně, ten už je varovný !

Jak moc pít ?

Předpokládá se, že dospělý člověk potřebuje 2 litry tekutin denně. Pro přesnější potřebu si vydělte vaši hmotnost 30 (například hmonost 60 kg : 30 = 2 l, nebo hmotnost 80 kg: 30 = 2,6 l denně). Při zvýšené tělesné aktivitě by měl být zvýšen i přísun tekutin. Zpočátku to může být náročné, protože na to nejste zvyklí, ale nevzdávejte se !

Pijte chytře a dostatečně. Tělo se vám odmění nejen zlepšením vnitřních funkcí, ale například i zmírněním ospalosti a celkové slabosti.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.