Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Maliny, borůvky, ostružiny a lesní jahody – kdo by je neměl rád. Jako děti jsme je určitě sbírali všichni a těšili jsme se na voňavý koláč, nebo lahodný džem z nich. To jsme ale nejspíš ještě nevěděli, kolik zdravotních benefitů nám nabízí. V lesích už jich teď na podzim moc nebude, ale na pultech obchodů je můžete najít po celý rok. A tak bychom měli toto chutné a nízkokalorické ovoce jíst pravidelně.

Co mají společného ?

Kromě skvělé chuti se všechny druhy můžou pochlubit jedinečnými účinky na zdraví. Díky velkému množství antioxidantů zpomalují proces stárnutí buněk, snižují hladinu cholesterolu a pozitivně ovlivňují cévy.

 

Veškeré bobulovité ovoce je bohaté na vitamín A (zdroj antioxidantů, které působí proti nádorovým onemocněním), vitamín C (antibakteriální účinek, posiluje imunitu, zlepšuje činnost oběhové soustavy), vitamín B (pozitivní vliv na koncentraci, činnost nervového systému a srdce), vitamín K (dobře ovlivňuje kosti a trávicí soustavu), vitamín E (brání vzniku krevních sraženin, silný antioxidant, pozitivní vliv na zrak).

Ostružiny

Přímo elixírem zdraví jsou šťavnaté ostružiny. Překypují vitaminem C, jsou zdrojem silných antioxitdantů, díky nimž podporují obnovu tkání. Urychlují regeneraci po nejrůznějších nemocech. Z usušených listů ostružníku můžeme dělat léčivé čaje. Jejich kalorická hodnota je přibližně 60 kcal na 100 gr.

Maliny

Mají vysoký obsah vlákniny a protizánětlivé účinky. Najdeme v nich i kyselinu ellagovou, která je známá díky svým protibakteriálním a protinádorovým vlastnostem. Doporučujou se jíst hlavně tehdy, když je organismus oslaben bojem s infekcí. Obsahují cca 60 kcal na 100 gr.

Borůvky

Jsou cenným zdrojem vitamínů a minerálů, snižují množství cukru v krvi a hladinu špatného cholesterolu. Naopak zvyšují hladinu toho dobrého. Díky vysokému množství taninu pozitivně ovlivňují sliznici žaludku, což má za následek účinný boj proti virům a průjmu. Obsahují cca 50 kcal na 100 gr.

Lesní jahody

Mají jedinečnou vůni a chuť. Jsou bohaté na vitamin C, A, železo, vápník, draslík, fosfor a kyselinu listovou. Díky obsahu manganu posilují nervovou soustavu i kosti. Snižují tlak, prospívají diabetikům a zlepšují stav pokožky. Kalorická hodnota se pohybuje kolem 50 kcal na 100 gr.

 

 

Nejlépe uděláte, když je budete konzumovat tepelně neupravené, protože tak zachováte všechny jejich zdravotní benefity, především obsah vitamínů. Lesní ovoce patří mezi ty potraviny, které se určitě vyplatí zařazovat do jídelníčku pravidelně.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.