Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Stejně tak jako kůže je stav vašich vlasů vnější známkou vnitřního zdraví. Je tedy nutné si uvědomit, že buňky, které tvoří každý pramen vlasů, vyžadují pravidelnou dodávku klíčových a důležitých živin.

1.Proteiny

Vzhledem k tomu, že vlasy jsou vyrobeny z bílkovin, je nutné zajistit, abychom měli dostatek bílkovin v naší stravě. Tento fakt je právě rozhodující pro zdravé a pevné vlasy. Pokud ve stravě konzumujete nedostatečné množství bílkovin, Vaše vlasy se pravděpodobně stanou suchými, křehkými a slabými. A je dobré si uvědomit, že extrémně nízké množství bílkovin může způsobit i ztrátu vlasů. Zařazujte do svého jídelníčku potraviny jako kuře, krůty, ryby, mléčné výrobky a vejce. Jsou to bohaté zdroje na bílkoviny stejně jako luštěniny a ořechy.

2. Železo

Železo je zvláště důležitým minerálem pro vlasy a příliš málo železa v těle, neboli tzv. anémie, je hlavní příčinou vypadávání vlasů. Vlasový folikul a kořen jsou dodávány živinami z krve. Pokud hladiny železa klesnou pod určitý bod, může dojít k anémii. To narušuje přívod živin do folikulu, což ovlivňuje cyklus růstu vlasů a může vést k jejich padání Produkty živočišného původu, jako je červené maso, kuřecí maso a ryby, poskytují železo s vysokou biologickou dostupností, což znamená, že železo je pro tělo snadno dostupné. Vegetariáni mohou zvedat své zásoby železa tím, že zahrnují do svých jídelníčků čočku, špenát a jinou zelenou listovou zeleninu, jako jsou brokolice, kale a saláty.

 

 

 

 

3. Vitamin C

Vitamin C napomáhá vstřebávání železa, takže potraviny s vysokým obsahem vitamínu C jsou dobré jíst ve spojení s potravinami bohatými na železo. Vitamín C je také antioxidant. Nejlepším zdrojem vitaminu C jsou ryby, borůvky, brokolice, guava, kiwi, pomeranče, papája, jahody a sladké brambory. Vitamin C pomáhá při výrobě kolagenu, který posiluje kapiláry, které dodávají vlasové šachty. Proto i on je důležitý pro kvalitní stavbu vlasů.

4. Omega 3

Omega-3 mastné kyseliny jsou důležité tuky, které si naše tělo nemůže vyrobit samo, a proto musí být záskávány prostřednictvím naší stravy. Omega-3 se nacházejí v buňkách, které pokrývají pokožku hlavy a poskytují také oleje, které udržují pokožku hlavy a vlasy hydratované. Jezte zejména mastné ryby jako jsou losos, sleď, sardinky, pstruzi a makrely, Mezi rostlinné zdroje mastných kyselin patří avokádo, dýňová semena a vlašské ořechy.

5. Vitamin A

Vitamin A potřebuje tělo k tvorbě mazu. Sebum je totiž mastná látka vytvořená našimi vlasovými mazovými žlázami, která poskytuje přírodní kondicionér pro zdravou pokožku hlavy. Bez kožního mazu se může objevit svědění a také můžeme mít suché vlasy. Zahrnujte do své stravy živočišné produkty a zelenou či oranžovou zeleninu, která má vysoký obsah beta-karotenu (který činí vitamín A). Jsou to například mrkev, dýně a také sladké brambory.

Jezte tyto potraviny a Vaše vlasy Vám budou vděčné.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.