Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Nedostatek odpočinku může vážně ohrozit naše zdraví!

Zářivá světla, televizní a počítačové obrazovky, delší dojíždění, hodně stresu a řada dalších aspektů moderní doby přispěly k nedostatku spánku, kterým trpí velká část populace a kam spadá každý, kdo prospí denně méně než sedm hodin. Nedodržováním pravidelného a dostatečného spánkového režimu trpí naše psychické i fyzické zdraví.

I přesto, že lidé ví, jak je spánek důležitý, ho stejně většina opomíná. Pro někoho je dokonce dostatečný odpočinek znak lenosti, což je samozřejmě hloupost. Spánek je potřebný a bez dostatečného odpočinku nemůže člověk dlouhodobě kvalitně fungovat.

Čtyři hodiny nestačí !

Když člověk za jednu noc naspí pouze čtyři až pět hodin, zvyšuje riziko vzniku vážného onemocnění. Nedostatek spánku je spojen s rakovinou tlustého střeva, prostaty a prsu, čemuž pomáhá právě snížená imunita. Dalším problémem je neinformovanost lidí o potřebné kvalitě spánku a možná se mylně domnívají, že 4 nebo 5 hodin spánku stačí. Ideální doba je 8 hodin nerušeného spánku a je dobré tuto dobu striktně dodržovat.

Tipy pro lepší spánek:

  • Poslední hodinu před usnutím se nevystavujte intenzivnímu světlu
  • Dopřejte si příjemnou koupel
  • Minimalizujte okolní hluk
  • Vypusťte z hlavy povinnosti na další den
  • Večer omezte kofein
  • Bezprostředně před spaním vynechejte výraznější pohybovou aktivitu
  • Před spánkem nejezte těžká jídla
  • Spěte v dobře vyvětrané a nepřetopené místnosti

V dnešní době není spánku připisována taková váha jako třeba zdravé stravě, nebo vysokému pracovnímu tempu, ale lidé by neměli opomíjet jeho důležitost, když na něm závisí jejich výkonost i celkové zdraví !

 

Zdroj: https://www.tyden.cz

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.