Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

S dobrými stravovacími návyky a každodenní fyzickou aktivitou rozhodně přispíváme ke zdravému životu. Ale to se snadno řekne, ale přiznejme si, že realizace není už tak jednoduchá a ačkoli je zdravý životní styl v dnešní době velmi populární zejména ve světě dospělých, měli bychom si uvědomit, že je neméně důležitý i v životě dětí.

Stejně jako život dítěte ovlivňuje nás i mi ovlivňujeme našim životním stylem dítě. A dokonce jsme si v mnoha případech i velmi podobní.  Každodenní spěch do školy a práce, na schůzky či jiné povinnosti nám často bere čas na to být fyzicky aktivní. A přiznejme si, že pokud nestíháme můžeme často volit nezdravé občerstvení a rychlá jídla. Dnešní moderní doba plná nejrůznějších technologií také nabádá k tomu, abychom trávili čím dál tím více času sledováním televize či počítačů. A ačkoli si to nemusíme často plně připouštět, u dětí to platí dvojnásobně.

Pokud si ale tento fakt nebudeme připouštět, může to mít nebezpečný dopad na naše zdraví a zdraví našich dětí – a to jak nyní, tak i dlouhodobě. To je důvod, proč je důležité se na chvíli zastavit a vytvořit si jakýsi přehled, díky kterému začnete sledovat zdravý životní styl sebe ale hlavně svých dětí.

Vytvořila jsme pro vás pět jednoduchých způsobů, jak můžete vést své děti, sebe a třeba i celou rodinu ke zdravému životnímu stylu.

1. Buďte aktivní každý den

Pravidelná fyzická aktivita je důležitá pro zdravý růst, rozvoj a dobrý pocit dětí. Naše děti by měly denně mít nejméně 60 minut fyzické aktivity. Tato fyzická aktivita by měla zahrnovat činnosti, které posilují svaly a také kosti.
Samozřejmě je důležití, aby i rodiče byli dobrými vzory pro děti a měli pozitivní postoj k fyzické aktivitě.

2. Pijte vodu

V současné době jsou hodně populární hodně sladké drinky jako pepsi, mirinda apod. Správný rodič by ale pro své dítě měl volit zejména vodu. Voda je nejlepší způsob, jak uhasit naši žízeň. Voda neobsahuje přidaný cukr jako jiné ovocné šťávy a  slazené nápoje. Dobré pro děti do je také mléko s omezeným obsahem tuku. Pro děti starší dvou let mléka představuje výživový nápoj a skvělý zdroj vápníku. Dejte raději dětem celé ovoce, než ovocné šťávy, které mají hodně cukru. Rozhodně tím podpoříte jejich zdraví životní styl.

3. Ovoce a zelenina

Ovoce a zelenina je prostě základ, bez kterého by náš den prostě neměl být. Každodenní konzumace ovoce a zeleniny pomáhá dětem růst a rozvíjet se, zvyšuje jejich vitalitu a snižuje riziko mnoha chronických onemocnění.
Snažte se jíst alespoň dvakrát denně ovoce a třikrát denně si připravit zeleninu. Pokud zahrnete do jídelníčku svého dítěte ovoce a zeleninu jako každodenní lahůdku, rozhodně tak prospějete jeho zdraví.

 

4. Vypněte počítač

Sedavý styl života a čas strávený sledováním televize, surfováním na internetu nebo hraním počítačových her je často spojen s nadváhou nebo obezitou dětí. Děti a mladí lidé by neměli trávit více než dvě hodiny denně před počítačem. Snažte se kontrolovat dobu, kterou tráví vaše dítě před televizí či počítačem a místo toho se ho snažte nějak aktivizovat, ať už vevnitř či venku. Rozhodně je to lepší alternativa než vysedávání před počítačem.

5. Zdravé svačinky
Zdravé občerstvení pomáhá dětem a mladým lidem splňovat každodenní výživové požadavky našeho těla.
Občerstvení na bázi ovoce a zeleniny, mléčných výrobků s nižším obsahem tuku a celozrnných výrobků patří mez nejzdravější svačinky, které dětem můžeme připravit. Snažte se vyhnout svačinkám, které mají vysoký obsah cukru či nasycených tuků, jako jsou například chipsy, koláčky či čokoláda. Nebuďme líní a připravujme pro své děti zdravé a vydatné svačinky. Rozhodně bychom měli dohlížet na to, co naše dětí svačí. Může se stát, že pokud tomu necháme volnou ruku, děti si budou kupovat právě nezdravé sušenky či křupky, což jejich zdravému stylu rozhodně neprospívá.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.