Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Rozhodli jste se žít zdravěji a omezit cukr? Přestali jste jíst různé sladkosti a sladit kafe? Vyhledáváte zdravější alternativy cukru nebo používáte přírodní sladidla? Bohužel ale cukr se skrývá i v potravinách, které možná denně konzumujete aniž byste o tom věděli. V tomto článku si ukážeme příklady konkrétních potravin, na které si dát pozor.

Hotové omáčky

Hotové omáčky sice chutnají dobře a jsou dobrým způsobem toho, jak ušetřit čas, ale většina z nich je právě plná cukru. Samozřejmě že domácí omáčka připravovaná vlastníma rukama je lepší, ale pokud nemáte čas a chcete si koupit nějakou hotovou, tak si pozorně přečtěte složení a vybírejte si omáčky bez přídavku cukru.

Müsli tyčinky

Na mnoho lidí působí tyto tyčinky jako něco zdravého, ale některé z nich obsahují různá sladidla např. ve formě glukózového sirupu. Müsli tyčinky s polevou obsahují navíc další cukry. Jednou za čas vám vůbec neuškodí, ale jako každodenní záležitost bych je určitě nebrala. Navíc si můžete udělat domácí müsli tyčinky, které nebudou obsahovat žádný přidaný cukr.

Ovocné jogurty

Jogurt je skvělým zdrojem bílkovin a vápníku. Dobře se hodí např. na svačinu nebo k snídani. Pozor ale na ovocné jogurty, které bývají často vyhledávanou svačinou. Je důležité si u nich hlídat složení, obsah ovoce a cukru. Můžete si také ale koupit i obyčejný bílý jogurt a dochutit si ho ovocem, medem nebo javorovým sirupem.

Instantní ovesné kaše

Domácí ovesná kaše je skvělá a zdravá snídaně, která vás zasytí a dodá dlouhodobou energii. Kupované instantní kaše ale většinou obsahují 10-15 gramů cukru, což není úplně nejlepší. Zkuste si proto pečlivě číst složení a vybírejte ty se sníženým obsahem cukru.

Salátové dresinky

I když byste ho zde možná nepředpokládali, tak i některé salátové dresinky bývají plné cukru. Dresink si ale můžete připravit doma a moc času vám nezabere. Zkusit můžete například jogurtový, kde vám stačí jen jogurt, pažitka, česnek, olivový olej, sůl a pepř.

Snídaňové cereálie

Všichni asi víme, že kupované cereálie jsou plné cukru. Pozor ale i na ty, které se tváří zdravě a mají v názvu „fit“ nebo „fitness“. Soustřeďte se spíš na složení a tabulku výživových hodnot než na obal.

Energy drinky

Někdy bývá člověk unavený jen, protože je dehydratovaný. Zkuste se proto napít vody místo energy drinku, který bývá plný zbytečného cukru.

Konzervované ovoce

Konzervované ovoce obsahuje většinou velké množství cukru, který snižuje jejich výživovou hodnotu. Vhodné je proto jej před použitím nechat odkapat a poté umýt.

Zdroj: Surprising sources of hidden sugar

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.