Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Listové saláty jsou na trhu celý rok, ale teď kolem léta jsou nejchutnější, protože chuť získaly „poctivě“ na sluníčku. Obvykle se v našich končinách používají jako ozdoba na talíři, ale když se zkombinují s masem, sýry, vejci nebo tofu, zastanou klidně vyvážený oběd či lehkou večeři. Díky velkému obsahu vody mají nízkou energetickou hustotu, a tak to jsou dobří pomocníci i při dietě. Představíme si ty nejznámější zástupce.

Hlávkový salát

Mezi ostatními vyniká především díky velkému množství draslíku, který nutně potřebujeme pro správnou funkci ledvin a srdce. Je skvělým zdrojem vitamínu C, vitamínů skupiny B, vitamínu E a kyseliny listové, která je důležitá pro funkci červených krvinek a pro působení vitamínu K na srážení krve. Má protikřečové a tišící účinky, protože mimojiné obsahuje i hořčík. Díky vláknině pomáhá proti zácpě a upravuje trávení. Je ideálním pomocníkem při hubnutí, protože 100 gramů neobsahuje ani 20 kalorií.

Konzumuje ho především syrový, zachováte tak jeho vysokou biologickou hodnotu. Hodí se pro přípravu rozmanitých salátů, ale i k dekoraci obložených talířů či jako příloha k masu.

 

 

 

Ledový salát

Pro svou výraznou šťavnatou chuť a křehkou strukturu patří mezi nejoblíbenější. Stačí ho umýt jen na povrchu, hlína se do něj jen tak nedostane. Není náročný na skladování. Je mimořádně trvanlivý, odolný vůči vyšším teplotám i suchu, takže vám doma jen tak nezvadne. Obsahuje spoustu vitamínů – B, C, E, K, a minerálů – zejména draslík, železo, sodík.

Využití najdeme především ve studené kuchyni. Při nákupu dávejte pozor na zbarvení košťálu. Hnědé zabarvení totiž značí, že salát již není čerstvý. Můžete ho použít do salátů, nebo do domácích burgerů či toustů.

 

 

 

Pekingské zelí

Obsahuje kromě mnoha vitamínů ( hlavně A, C a vitamíny skupiny B) i nějaké bílkoviny. Z minerálních látek pak zejména hořčík, vápník, draslík, železo a síru. Je prokázán velmi dobrý vliv na trávení a sliznice trávicího traktu. Jedná se o lehce stravitelnou zeleninu, která se hodí pro šetřící typy diet. Pro svou nízkou energetickou hodnotu (asi 16 kcal/100 gr) je pekingské zelí vhodné také jako součást redukční diety.

Pekingské zelí uplatníte při přípravě salátů, ale hodí se i na teplou kuchyni (do masových směsí apod.).

 

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.