Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Cizrna-zdroj rostlinných bílkovin, vlákniny, vitamínů, minerálů a ještě k tomu pomáhá stabilizovat hladinu krevního cukru v krvi. Je to prostě skvělá potravina, která by ve vašem jídelníčku neměla chybět. Nejznámějším pokrmem z cizrny se poslední dobou stal tzv. hummus. V dnešním článku si ale ukážeme 5 dalších receptů, jak můžete cizrnu v kuchyni využít.

Opečte si ji v troubě

Pečená cizrna může posloužit jako skvělá svačinka nebo jako přísada do salátu. Stačí k ní přidat koření (sladkou papriku, kurkumu, česnek, kmín, pepř) a olivový olej, dát do trouby a za občasného míchání péct cca 30 minut.

Udělejte si hamburger

Ano, hamburger nemusí být jen z masa, ale může být i z jiných potravin. Jako třeba z cizrny. Stačí vložit cizrnu do mixéru společně s vaším oblíbeným kořením a zeleninou. Poté z toho vytvoříte karbanátky a osmažíte na trošce oleje cca 2-3 minuty dokud nebudou uvnitř křupavé.

Obohaťte si svůj salát

Jestliže chcete do svého salátu přidat nějaké rostlinné bílkoviny nebo chcete nahradit maso, tak je cizrna skvělou volbou.

Vyzkoušejte cizrnovou pomazánku

Vidličkou si rozmačkejte cizrnu, přidejte rozmačkané avokádo, sůl a pepř. Můžete přidat i několik lžic bílého jogurtu.

Zkuste cizrnové kari s rýží

Na olivovém oleji orestujte na kostičky nakrájenou cibuli a poté přidejte koření (kurkumu, koriandr, kmín, chilli, zázvor, česnek). Promíchejte a přidejte rajčata, brokolici, 200 ml kokosového mléka, cizrnu, sůl a pepř. Nechte vařit cca 15 minut a podávejte s rýží. Na konec si cizrnu můžete dochutit citrónovou šťávou.

 

Zdroj: 5 Tasty Things You Didn’t Know You Could Do With Chickpeas

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.