Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Pokud už jste se rozhodli, že budete chodit běhat či denně cvičit, měli byste vědět, že základem účinného a správného běhu je rozcvičení. Správné a kvalitní rozcvičení je jednou z nejzákladnějších věcí, na kterou bychom rozhodně neměli zapomínat. V dnešním článku se dočtete, jak správně a účinně se rozcvičit a proč je tak důležité na rozcvičení nezapomínat.  

Rozcvičení je důležité proto, aby jste své svaly a klouby zahřáli a připravili na výkon. Tak přejdete různým nevítaným zraněním a také zkracování svalů. Naše tělo je náchylnější ke zranění také v případě, kdy je unavené, anebo kdy je venku chladné a nepříznivé počasí. Mnoho lidí rozcvičení před běháním vynechává. Je ale důležité, abyste si uvědomili, že se jedná o důležitou a nezbytnou součást vašeho každodenního cvičení. Ať už rozcvičení vynecháváte z časových důvodů, či z lenosti, uvědomte si, že je to špatně a rozhodně to není zdravé pro vaše tělo. Protažení je velmi důležitou součástí běhu, a proto je dobré si na něj najít alespoň pár minut. Protože je to prostě základ!

Jak se správně rozcvičit?

Začínat bychom měli s pomalou chůzí nebo klusem, aby si naše svaly zvykly na pohyb. Při rozcvičení jde zejména o to, abyste své tělo zahřáli. Pokud tělo dobře rozcvičíte a zahřejete, bude po těle rovnoměrně roznášen kyslík pro všechny orgány a tělo nepojede na tzv. kyslíkový dluh. V případě, že vynecháte rozcvičení a jste netrénovaní, většinou vám dojdou síly po pár metrech běhu. Cítíme se vyčerpaní, unavení a tělo v takovém okamžiku jede na kyslíkový dluh. Dále v těle vzniká kyselina mléčná, a to je důvod, proč máme problém druhý den vstát a všechno nás bolí. Důležité je si uvědomit, že každá by měl běhat podle svých možností. A ačkoli vám to přijde zbytečné, tak i rozehřívací běh je základ pro každého!

Při správném rozcvičení se ale nejedná jen o protažení celého těla a nejdůležitějších částí pro běh – nohou, paží a hlavy, ale také je důležité zapojit dynamický strečink. Asi každý si vzpomíná ze školy na atletickou abecedu. Prvky atletické abecedy jsou naprosto ideální na protažení a rozehřátí před tréninkem.

Celé rozcvičení je vhodné zahájit tzv. liftingem. Jde o pozvolné střídání paty a špičky. Jeho cílem je protáhnout chodidla, lýtka a Achillovu patu. Přecházíme tedy plynulým pohybem z bříška chodidla na patu. Dalším velmi vhodným cvikem je skiping. Můžeme střídat nízký, střední a i vysoký. Důležité je se při tomto cviku nezaklánět, mějte trup v běžné běžecké pozici. Dále můžeme využít také zakopávání či klus a sval stranou. Tyto cviky vás zaručeně rozproudí a rozehřejí. Odrážíme se od země a ve vzduchu k sobě spojujeme nohy, při dopadu je zase od  sebe oddělíme.

Lepší běhat kratší čas a kvalitně než delší čas bez protažení.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.