Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Po tom, aby nám metabolizmus šlapal na plné obrátky, sní určitě mnoho z nás. Metabolizmus je z velké míry dán geneticky, ale našemi návyky ho můžeme ovlivnit i my sami. Jeho fungování podpoříme budováním svalové hmoty, aktivním pohybem, nebo vhodným a pravidelným jídelním režimem.

V tomto článku si ale ukážeme potraviny, které nám díky svým vlastnostem pomůžou udržet metabolizmus ve správném tempu.

Vaječné bílky

Bílky jsou pro nás velmi dobře stravitelné, neobsahují tuk ani cholesterol. Navíc vejce obsahují bílkoviny, které udrží váš metabolizmus ve střehu, a také velmi důležitý vitamín D.

Libové maso

Železo v něm obsažené je velmi důležité. Přenáší totiž kyslík do buněk, a tedy i do svalů. Nízká hladina železa pak způsobí, že svaly nemají dostatek kyslíku na svoji práci a metabolismus stagnuje.

Voda

Pokud jste často dehydratováni, vás metabolizmus se může zpomalit. Pokud budete pít vodu studenou, tělo vydá více energie pro její ohřátí.

Chilli papričky

Obsahují kapsicin – rostlinný alkaloid, který je zodpovědný za pálivou chuť a který dokáže váš metbolizmus nakopnout. Proto se přidávání chilli do jídel nevyhýbejte, pokud nedodržujete šetřící dietu.

Káva

Mnoho studií poukazuje, že káva zvyšuje energetický výdej organismu. Navíc díky antioxidačně působícím látkám nám přináší prospěch. Pijte ale kávu černou, nebo jen s mlékem. Pokud si do ní přidáte například šlehačku, cukr, nebo zmrzlinu, musíte počítat s velkou energetickou hodnotou a brát ji spíše jako jídlo.

Zdroj Pixabay.com

 

Zelený čaj

Ten je proslavený jako bohatý zdroj antioxidačních polyfenolů. Najdete v něm ale i vitamíny A, B, C, E a K, minerály vápník, draslík, hořčík, zinek a mnoho dalších účinných látek. Každodenní pití zeleného čaje má příznivý vliv na naše zdraví.

Čočka

Už výše jsme zmiňovali důležitost železa pro rychlost vašeho metabolizmu a bohužel zhruba 20 % žen trpí jeho nedostatkem. Jeden šálek čočky vám dodá 35 % doporučeného denního příjmu železa.

Nezapomeňte, že pouhá konzumace určitých potraviny, vám rychlý metabolizmus nezajistí. Je třeba úprava životního stylu – dodržovat vhodný jídelníček a aktivně se hýbat. Nejhorší, co můžete udělat, je hladovění při drastických dietách!

 

Zdroj: http://www.health.com

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.