Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Většina z nás si spojuje srdce s láskou a city. Srdce je ale jeden z nejdůležitějších orgánů, který když onemocní, tak může ovlivnit celé naše tělo a někdy může způsobit i náhlou smrt. Zdravé tělo a srdce je velice ovlivňováno našim způsobem života a našim stravováním. Možná že jíte vyváženě a máte pestrý jídelníček, ale některé potraviny jsou pro naše srdce více prospěšné než ostatní. Které to jsou?

Zelenina

Ze zeleniny jde především o brokolici, špenát, kadeřávek a pekingské zelí nebo-li bok choy. Mnoho studií a výzkumů potvrdilo to, že pravidelná konzumace zeleniny (a hlavně listové) může snížit riziko vzniku srdečních onemocnění a to hlavně z důvodu obsahu vitamínů B6, C, K, hořčíku, vápníku, kyseliny listové a vlákniny.

TIP: Nakrájejte si zeleninu do misky a uzobávejte z ní během dne. Některé vitamíny jsou rozpustné v tucích, proto pokud si uděláte zeleninový salát k obědu či večeři, přidejte do něj např. kvalitní olivový olej či oříšky/semínka.

Omega-3 mastné kyseliny

Dobrým zdrojem omega-3 mastných kyselin jsou ryby. Především tuňák, který kromě omega-3 mastných kyselin obsahuje i vitamíny B12 a D, bílkoviny, selen a niacin. Dále pak losos, který obsahuje i vitamíny K, A, kyselinu listovou, hořčík a železo.

TIP: Zkuste zařadit ryby do svého jídelníčku 1-2 krát týdně a při nákupu vybírejte ryby nejlépe čerstvé a chlazené.

Ovoce

Jahody a jablka jsou výborným zdrojem vitamínu C, A, B12, B6, hořčíků a železa, což vašemu srdci rozhodně jen prospěje.

TIP: Jahody a jablka můžete rovnou konzumovat, ale pokud je chcete využít i jiným způsobem, tak můžete zkusit 100 % šťávu, zdravý koláč nebo ovocný salát.

Sója

Edamame nebo-li nezralé sójové boby jsou bohaté na vitamín C, železo, draslík, bílkoviny, antioxidanty a vlákninu, které pomáhají snižovat hladinu cholesterolu v krvi.

Tofu obsahuje vitamín B1, niacin, kyselinu listovou, vápník, měď, železo, hořčík, draslík, zinek a je bohatým zdrojem bílkovin. Některé klinické studie prokázaly, že vysoký příjem sóji a dalších luštěnin vede ke snížení četnosti srdečních onemocnění. Vědecká studie vydaná časopisem The American Journal Of Clinical Research uvádí, že užívání 50 gramů sójových bílkovin denně snižuje cholesterol a riziko srdečních onemocnění o minimálně 10% . Další látkou, která se v tofu vyskytuje v hojné míře, jsou saponiny, které zlepšují zdraví vašeho srdce.

TIP: Edamame můžete přidat např. do salátu. Často se ale prodává v luscích, které jsou nejedlé, proto je musíte nejdřív vyloupat.

Luštěniny

Fazole a čočka obsahují vitamíny B1 a B6, niacin, železo, draslík, hořčík a jsou bohaté na rostlinné bílkoviny. Vláknina obsažená v luštěninách snižuje hladinu cholesterolu v krvi.

TIP:  Červená čočka nadýmá ze všech luštěnin nejméně a dá se poměrně rychle uvařit.

Ořechy

Z ořechů stojí za zmínku zejména vlašské, jelikož pomáhají udržet hladinu cholesterolu na zdravé úrovni a díky obsažené kyselině alfalinoleové pomáhají předejít tvorbě krevních sraženin.

Zdroje: 17 power foods for your heart

https://cs.medlicker.com/1100-co-je-tofu

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.