Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Vláknina je jednou ze základních složek, kterou by naše potrava rozhodně měla obsahovat.

Ať už se snažíte zhubnout či máte potíže se zažíváním právě příjem vlákniny může vaše problémy vyřešit, ale v jakých potravinách je vláknina obsažena nejvíce?

Vláknina je nestravitelná a kaloricky nevyužitelná složka z rostlinných zdrojů, která pomáhá pohybu potravy v trávicí soustavě. A právě strava bohatá na vlákninu je ideální při hubnutí, protože navozuje pocit sytosti a přitom neobsahuje žádnou energii.

Vláknina je tedy velmi potřebná.  Nejen že pomáhá snižovat hladinu cholesterolu, ale také snižuje riziko srdečních onemocnění a i některých druhů rakoviny a cukrovky. Doporučená denní dávka pro zdravého dospělého člověka je přibližně 20 až 30 gramů.

Potraviny, které obsahují nejvíce vlákniny

Ovoce

Ovoce nejvíce bohaté na vlákninu je zejména jablko nebo hruška. Všichni dobře víme, že mezi nejzdravější svačinu patří obyčejné, syrové jablko, které obsahuje jen málo kalorií a je dobrým zdrojem nejen vlákniny, ale také vitamínu C, který posiluje náš imunitní systém. Hruška stejně jako jablko obsahuje nejvíce vlákniny, pokud se konzumuje neoloupaná. Hrušky jsou na vlákninu stejně bohaté jako jablka, jedna středně velká neoloupaná hruška obsahuje asi 3,5 gramů vlákniny.

Sladké maliny patří mezi výživové bomby, které jsou velmi bohaté na vlákninu. Maliny rovněž snižují hladinu cholesterolu v krvi a pomáhají při hubnutí. Z poloviny šálku malin získáte asi 4,5 gramů vlákniny.

Sušené ovoce

Sušené ovoce je také bohaté na vlákninu. Zejména pokud se jedná o sušené fíky, meruňky a švestky. Toto ovoce se také doporučuje pří zácpě a napomáhá i při snížení hladiny cholesterolu.

Ořechy a mandle

Mandle, ale i další ořechy a jiná semínka jsou velmi dobrým zdrojem vlákniny. Mandle a ořechy jsou také bohaté na zdravé tuky a bílkoviny, jelikož však obsahují hodně kalorií, ve větším množství nejsou vhodné při dietě. Mnohé výzkumy zjistily, že  mandle snižují riziko vzniku cukrovky.

Celozrnné pečivo

Jak je známo bíle pečivo se příliš nedoporučuje. Většina odborníků se shoduje, že zdravější jsou celozrnné výrobky, jelikož celozrnná mouka si totiž na rozdíl od bílé zachovává všechny živiny. Celozrnné pečivo je tedy bohaté na vitamíny, minerály, mastné kyseliny a také vlákninu.

Brokolice

Všichni víme, že brokolice je velmi zdravá. Tato košťálová zelenina, která podle studií pomáhá bojovat proti rakovině, obsahuje velké množství vlákniny. Důležité je vědět, že brokolice vyžaduje šetrnou kuchyňskou úpravu, vařením totiž ztrácí většinu svých zdravých vlastností.

Avokádo

I krémová dužina avokáda je skvělým zdrojem vlákniny. Avokádo v sobě skrývá také zdravé tuky, které pomáhají snižovat cholesterol a riziko srdečních onemocnění. Navíc obsahuje nejvíce vitaminu E a to ze všech druhů ovoce.

Čočka

Tento druh luštěnin je jedinečným zdrojem energie. Čočka obsahuje velké množství bílkovin a sacharidů, vitaminů skupiny B, železa a dalších minerálů. Čočka obsahuje i vlákninu.

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.