Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Jíte je s přesvědčením, že děláte to nejlepší pro své zdraví, ale opak je pravdou. Která jídla našemu tělu neprospějí tolik, jak slibuje marketing?

Energetické tyčinky

To, že hlásají vysoký obsah vitamínů a minerálů, ještě neznamená, že je to zdravá volba svačiny. Mnoho z nich jsou jen tyčinky, které se složením i výživovou hodnotou blíží těm klasickým ze supermarketu. Často obsahují bílou mouku, fruktózový sirup a jiná sladidla. Také na nevhodné nasycené tuky bývají bohaté a naopak vláknina jim většinou chybí.

Řešení – čtěte etikety a volte ty s lepším složením a menší energetickou hodnotou; vybírejte tyčinky s co nejmenším obsahem nasycených tuků a co největším množsvím vlákniny; pokud neobsahuje proteiny, měly byste je pro delší sytost doplnit z jiných zdrojů.

Řešení – udělejte si domácí granolu, u které budete přesně vědět, kolik cukru a tuku do ní přidáváte.

Smoothies

Jak může být něco tak zdravého jako ovoce vůbec nevhodné? Vše je o množství. Problém nastává v případě, že do smoothie přidáte několik kousků ovoce. Budete mít svačinu o velkém množství kalorií, ale kvůli absenci bílkovin dostanete brzo hlad a budete si muset dát něco dalšího.

Řešení – udělejte si smoothie z jogurtu a maximálně dvou kusů ovoce, nebude obsahovat tolik cukru a přijmete i nějaké bílkoviny.

Vitamínové, sportovní a jiné sladké nápoje

Je prokázané, že přidaný cukr ve slazených nápojích zvyšuje riziko vzniku chronických onemocnění, jako jsou srdeční onemocnění a cukrovka. Společnost American Heart Association nedoporučuje denně více než 6,5 čajových lžiček přidaného cukru, což se s popíjením slazených nápojů stane velmi snadno. Většina z nás teno limit dalece přesahuje.

Řešení – v restauracích si žádejte neslazené nápoje; limonády a vitamínové nápoje vyhledávejte ve variantě bez cukru; doma si můžete udělat vlastní ochucenou vodu přidáním kousků ovoce, citronu, nebo okurky.

Low-fat potraviny

Pojem „bez tuku“ zní sice dobře, ale věšinou je to jenom past na věčné dietářky. Mnohdy je totiž nízký obsah tuku kompenzován zvýšeným množstvím cukru a kalorická hodnota tak bývá zachována. Takže jestli si myslíte, že low-fat potravin můžete sníst více, tak se ve většině případů mýlíte. Navíc ne všechny tuky jsou na škodu. Ty nenasycené jsou nezbytné a našemu zdraví prospěšné. Tuky také zajístí déletrvající pocit sytosti.

 

Řešení – mléčné výroby (sýr, jogurt, mléko, tvaroh, aj.) jezte v polotučných variantách; arašídové máslo nekupujte v low-fat verzi, tuk z arašídů je zdravý a v nízkotučných variantách je nahrazen velkým množstvím cukru; fat-free dresingy jsou také plné cukru a soli, proto je lepší volbou lžíce olivového oleje.

Saláty

Salát jako nejzdravější a nejdietnější volba ? To rozhodně neplatí vždy ! Některé saláty v restauracích mají díky slanině, krutonkům a dresingu kalorickou hodnotu běžného oběda. Problém je také v tom, že vás salát nezasytí na příliš dlouho a proto budete za chvíli sahat po dalším jídle.

Řešení – v restauracích si žádejte o dresing zvlášť, ať si sami můžete zvolit množství, jaké si chcete dát; vyvarujte se majonézovým dresingům, slanině a obalovaným kouskům masa; pro delší sytost mějte v salátu zdroj bílkovin a zdravých tuků.

 

Zdroj: health.com

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.