Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

 

Ořechy jsou plné bílkovin, vlákniny, zdravých tuků, vitamínů a minerálů. Existuje jich celá řada, ale každý druh nám nabízí jiné spektrum živin. Pojďme se tedy podívat na některé druhy a zjistit, v čem nám mohou být prospěšné.

  • Mandle

Mandle jsou jedním z nejlepších zdrojů vápníku, takže ať už jste vegani, máte alergii na laktózu nebo vám prostě mléčné výrobky nechutnají, tak jsou mandle dobrou volbou toho, jak ho můžete svému tělu dodat. Dále mají vysoký obsah vitamínu E, který pomáhá zlepšit stav pokožky. Doporučují se konzumovat i se slupkou a to pro obsah flavonoidů, které prospívají našemu srdci. Můžete je jíst jen tak samotné, přidat do jogurtu a nebo zkusit mandlové máslo či mléko.

 

  • Kešu

Kešu oříšky se doporučují hlavně vegetariánům a to z důvodu  obsahu bílkovin a minerálů jako je železo a zinek. Dále obsahují i hořčík, který je důležitý pro správnou činnost svalů a nervů. Kešu oříšky mají trochu sladší chuť a dají se využít na mnoho způsobů. Já si je nejraději dávám do kaší a salátů nebo je jím jen tak samotné. Zkoušela jsem i kešu máslo a moc mi chutnalo, takže určitě doporučuji vyzkoušet.

 

  • Kaštany

Kaštany obsahují málo kalorií, tuků a bílkovin, ale za to mají vysoký obsah sacharidů, vlákniny a samozřejmě vitamínů-zejména vitamíny B, E a C. Pomáhají při léčbě křečových žil, podporují cévy a působí proti průjmu. Dají se jíst třeba pečené nebo se z nich dá připravit mouka.

  • Pistácie

Tvarem a složením jsou pistácie podobné píniovým oříškům, obsahují však více bílkovin a méně tuků. Významné jsou i obsahem uhlohydrátů. Pistáciové oříšky jsou velmi bohaté na draslík, hořčík fosfor a vápník. Vysokým obsahem železa se vyrovnají čočce, kterou někdy dokáží v tomto ohledu i předstihnout. Obsahují i cenné stopové prvky, jako např. měď. Těm, kteří mají problémy s anémií způsobenou nedostatkem železa, pomáhá pravidelná konzumace pistácií. Jsou velmi oblíbené a používají se například na přípravu dezertů a zmrzliny.

  • Vlašské ořechy

Tyto ořechy mají velmi dobrou pověst a celá tisíciletí tvoří nedílnou součást středomořské stravy. Díky vysokému obsahu antioxidantů jsou dobrou prevencí proti rakovině. Jsou také velmi dobrým zdrojem mastných kyselin, které jsou prospěšné hlavně pro srdce a snižují hladinu špatného cholesterolu v krvi. Zároveň jsou také bohaté na omega-3 mastné kyseliny, takže pokud nejíte tučné ryby, tak jsou vlašské ořechy skvělou alternativou. Dají se využít třeba při pečení cukroví nebo si je můžete přihodit do salátů.

Ořechy tedy určitě do zdravého jídelníčku patří, ale vzhledem k vysokému podílu tuků v nich, tak i tady platí pravidlo „všeho s mírou“ .

Zdroj: The health benefits of nuts

Pistácie

 

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.