Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Čokoláda jako lék!

Kdo z nás nemá rád čokoládu? Ačkoli čokoláda nemusí patřit mezi Vaše nejoblíbenější sladkosti, budete pravděpodobně souhlasit s tím, že tato lahodná pochoutka u nás často vyvolává myšlenky na radost, lásku či odměnu. Ale v případě, že potřebujeme ještě další pádný důvod o dobrých účincích čokolády, stačí se podívat na vědu. Studie totiž prokázaly, že u milovníků čokolády může tento pamlsek vést ke snížení krevního tlaku, snížit riziko srdečních onemocnění, pomáhá kontrolovat hladinu cukru v krvi a uvolňovat stres.

Z různých s studií je také zřejmé, že čokoláda je dobrý antioxidant. Má příznivý vliv na záněty a dokonce je možné, že by její výhody mohly mít vliv i na snížení rizika rakoviny a demence. Nicméně ne všechny čokolády jsou si rovny!. Antioxidační a protizánětlivé účinky čokolády pochází totiž z třídy rostlinných živin nalezených v kakaových bobech zvaných flavonoidy. To znamená, že všechny tyto pozitivní a příznivé účinky mé zejména hořká
čokoláda. Na rozdíl od mléčné či bílé čokolády, které ve skutečnosti neobsahují pravou čokoládu a tím pádem nejsou ani dobrým zdrojem flavonoidů.

Dokonce i taková čokoládová tyčinka, která by měla obsahovat 70% kakaa a obecně by měla být považována za tmavou čokoládu ,může mít různou úroveň flavonoidů. Hodně záleží na tom, jak byla zpracovaná! Například čokoláda, která prošla chemickou krokem známým jako „dutching“, který je velmi populární pro holandské čokolády, ve své podstatě všechny stopy těchto flavonoidních látek ztratila. Pak je do ní přidáváno mléko a cukr – čili se vůbec nejedná jen o čistou čokoládu. A přiznejme si, že čokoláda v takové formě už není tak vhodná pro naše tělo ani zdraví! Čili tohle není nejlepší zpráva pro ty, kteří doufají, že si dají dobrou čokoládu pro své zdraví v podobě Snickers apod.

Můžeme tedy říci, že konzumace hořké čokolády je dobrá a nijak škodlivá. Ale musíme si také uvědomit do jaké míry. Samozřejmě jí nesmíme jíst příliš mnoho. Pokud jíte čokoládu jednou nebo dvakrát denně, mělo by to být v pořádku. Samozřejmě se jedná o 1 – 2 čtverečky nikoli více. Rozhodně ale nezačínejte jíst tuto lahůdku až 5 či 6 krát denně. To už byste svému zdraví spíše škodili!

Dobrou radou pro Vás je také dávat při nákupu čokolády důraz na kvalitu a etiketu. Možná Vás nebaví číst informace, co jsou psány vzadu, ale tam se o kvalitě čokolády nejvíce dozvíte!

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.