Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Veškeré chemické reakce v našem těle, zajišťování správného fungování našeho těla a něco, bez čeho by život nebyl možný. Ano, tohle všechno se skrývá pod slovíčkem metabolismus.

„Za rychlost metabolismu můžeme zčásti poděkovat svým rodičům. Geny totiž ovlivňují množství hormonů, které kontrolují náš apetit. Na spalování kalorií má ale značný vliv také pohlaví, přičemž mužský metabolismus může být až o patnáct procent rychlejší než ženský. Důvodem je hlavně fakt, že muži mají více svalové hmoty, která spotřebuje více energie. Ženské tělo je navíc naprogramované udržovat si jistou úroveň tuků pro případ těhotenství,“ vysvětluje osobní trenérka a odbornice na zdravou stravu Pavla Macková.

Rychlost metabolismu tedy celkově ovlivňují geny, věk, hmotnost, pohlaví a mnoho dalších faktorů. S tím se samozřejmě nic moc dělat nedá, ale přece jen existují možnosti, jak náš metabolismus můžeme zrychlit či zpomalit.

V tomto článku bychom Vám chtěli ukázat několik chyb, které můžou váš metabolismus zpomalit.

  • Vyhýbáte se kofeinu

V čem je ten problém? Stimulantem centrální nervové soustavy je kofein, takže pití kávy vám může zrychlit metabolismus až o 5-8 %. Pití čaje vám zase podle jedné japonské studie může zrychlit metabolismus až o 12 % a to díky obsaženým antioxidantům.

  • Nejíte dostatečně

Konzumace příliš malého množství jídla rozhodně metabolismu nepomáhá. Jestliže přijímáte nedostatečné množství potravy potřebné pro vaše tělo, začne docházet ke zpomalování metabolismu. Naopak pravidelná, dostatečná a vyvážená strava je to, co vám pomůže k tomu, aby se váš metabolismus nezpomalil a vyhnete se tak jakémukoliv přejídání.

  •  „Bílé sacharidy“ nebo-li tzv. prázdné kalorie

„Bílými sacharidy“ rozumíme např. bílé těstoviny nebo bílé pečivo. Zkuste je nahradit za potraviny z celozrnné/žitné mouky a zařaďte do svého jídelníčku více zeleniny a ovoce. Vláknina obsažená v celozrnných produktech, ovoci a zelenině přispívá ke zrychlení metabolismu.

  •  Nedostatek bílkovin

Jak souvisí bílkoviny s metabolismem? Jednoduše svaly spotřebovávají více kalorií než tuk, a tedy méně svalové hmoty vede ke zpomalení metabolismu. Proto je dostatečný přísun bílkovin podmínkou k udržení svalové hmoty.

S tím souvisí i nedostatek vitamínu D. Vitamín D je velmi důležitý pro zachování svalové tkáně a je tedy také důležité dbát na jeho dostatek ve stravě. Významnými zdroji vitamínu D jsou především ryby (losos, tuňák), mléko, mléčné výrobky, tofu, vejce a sluneční svit.

 

 

Zdroj: 10 diet mistakes seriously slowing your metabolism

Metabolismus na plné obrátky

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.