Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Proč mám stále chuť na sladké?

Často to nemusí být chyba Vaši vůle, že dostanete chuť na něco hodně sladkého. Většinou se jedná o úplně jiné spouštěče, kteří Vás nutí přijmout více cukru, než Vaše tělo skutečně potřebuje. Není vůbec jednoduché se jim ubránit a to spíše v situacích, kdy o nich ani nevíme. Proto si o nich v tomto článku něco řekneme.

Většinou, když se snažíte snížit svůj příjem cukru na minimum čili omezit sladkosti a jídla, která mají větší obsah cukru, vyhýbáte se místům, které by Vás pokoušely – myslím tím kavárny, restaurace, supermarkety. Dokonce se také snažíte bojkotovat Instagram, kde na Vás často vyskakují obrázky s nejlákavějšími lahůdkami. Ale je opravdu v tomhle ten problém?

Ale Vaši chuť na sladké mohou spouštět i patrně neškodné faktory, do kterých byste to třeba ani neřekly.

Kofein

Jedním z nejzákladnějších spouštěčů naší chuti na sladké je kofein. Každodenní vyzvednutí kávy v obchodě na podporu Vaší energie či ranní probuzení může působit naprosto nevinně, ale opak je pravdou. Kofein je jedním z největších podporovatelů naší chuti na sladké, jelikož dokáže ovlivnit naše chuťové pohárky na tolik, že jsme schopni vnímat potraviny jako méně sladké, než ve skutečnosti jsou. A v takových případech máte pak tendenci konzumovat sladkostí více a více, abyste uspokojili svou přirozenou chuť na sladké. Proto byste rozhodně měli vyzkoušet omezit ranní pití kávy. Pokud ale víte, že bez tohoto ranního požitku nemůžete být, stojí za vyzkoušení přejít na kávu bez kofeinu.

Konzumace umělých sladidel

Takováto sladidla nazýváme  „calorie-free drinks“ a „low-sugar desserts“. Protože umělá a nevýživná sladidla jsou mnohonásobně sladší než obyčejný cukr, je jejich konzumace v případě Vaší diety či nové cestě za zdravým životním stylem zbytečná!  Protože náhražky cukru Vaše chuťové pohárky rozhodně neosloví a neuspokojí, proto stejně potom sáhnete po něčem běžně sladkém. Zároveň to to vytváří obtížnější pozici pro ovoce a další méně sladké potraviny, protože se jich pak budete spíše přejídat pro své uspokojení. Čili umělá sladidla a náhražky cukru spíše povzbuzují chuť na sladké.

Příjem špatných sacharidů

Glykemický index měří, jak konkrétní potraviny ovlivňují hladinu cukru v krvi. Díky tomu dnes víme, že existují vysokoglykemické potraviny jakými jsou například bílý chléb, pečivo, sušenky apod, které drží nás cukr v krvi velmi vysoko, a poté rychle zmizí. Vaše hladina cukru se tak rychle sníží a Vaše tělo si pro vytváření energie vyžádá další příjem sladkého   v podobě koblihy, tyčinek apod.

Čili ten pravý trik je v tom konzumovat potraviny, které udrží hladinu cukru v krvi v rovnováze. Proto vymažte ze svého jídelníčku náhražky cukru a zvolte spíše příjem zdravého cukru v podobě ovoce, zeleniny, celých zrn (bulgur, ovesné vločky), celozrnné pečivo. Tak docílíte toho, že Vaše energie bude stabilní a nezažijete náhlé selhání v podobě chuti na sladké.

Zdroj: 3 Sneaky Things That Are Making You Crave Suger http://www.health.com/nutrition/sugar-cravings-reasons

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.